לתרומות לחץ כאן

הנחה בארנונה לדירה המחולקת ללא היתר

אני שוכר דירה מחולקת. לפי ההסכם אני צריך להשתתף בתשלום הארנונה, ניקח כדוגמא שהארנונה היא 5,000 ואני צריך לשלם חצי ממנה בשווי 2500, כעת אני סידרתי הנחה בארנונה שמגיע רק לי (לדוגמא: עולה חדש שאני הוא העולה, בן תורה וכו') בשווי 2500. האם זה נקרא שאני דאגתי לתשלום חובי ואני לא צריך לשלם, או שסידרתי הנחה בזכותי אבל עדיין אני צריך להתחלק עם הסכום הנותר עם הבעל הבית. אשמח לשמוע תשובה בשאלה סבוכה זו. בתודה מראש, אהרן.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

עליך לשלם על המטרים שלך בהתאם לאחוזים שיש לשלם לאחר ההנחה ואינך יכול לזקוף את כל ההנחה לזכותך. הזכות היחידה שיש לך בהנחה יותר מאשר השוכר השני הוא שאם הדירה היא בגודל 120 מ"ר, כל יחידה 60 מ"ר וקיבלת הנחה על 100 מ"ר, יש לחשב את ההנחה לכל ה-60 מ"ר שלך והשוכר השני יקבל הנחה על 40 מ"ר בלבד.

אינני יודע מה החוק אומר לגבי הנחה בדירה המחולקת ללא היתר ולכן אינני מתייחס לשאלה אם מותר להגיש בקשה להנחה על דירה כזאת. אבל, ברור שאסור להגיש בקשה להנחה שלא כחוק.

מקורות:

החיוב של ארנונה הוא על כל מ"ר ואף ההנחה היא לכל מ"ר וממילא לא ניתן לייחס הנחה של 50% להנחה של 100% לחלקו של בעל ההנחה. אין גם מקום לדרוש תשלום עבור ההנאה, מאחר ומדובר בטרחה מועטת שדרך השותפים לטרוח חינם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל