לתרומות לחץ כאן

שכן החנה את רכבו במקום שלא מקובל להחנות ושכן אחר פגע בו

שכן שהשאיר את רכבו בכניסה לחנייה משותפת בבניין במקום שלעולם לא חונים כי קשה מאוד לתמרן ברוורס. הסיבה שהוא החנה שם בלילה כי בבוקר היו צריכים לגרור את רכבו למוסך והעלות הגרירה ממקום החניה הקבוע (מתחת לגג) גבוה. בקיצור לפנות בוקר (בחושך) יצאתי עם רכבי ברוורס מהחניה ולא ראיתי את רכבו כי הבטתי במראה לכיוון השני (שלא לפגוע בגדר, דבר שאני רגיל שנים) ופתאום בום, שפשפתי את רכבו וגרמתי לנזק. שאלתי, האם אני צריך לשאת בכל עלות הנזק? מקצתו? או בכלל לא? תודה מראש.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אם השכן החנה את רכבו במקום שאינו מיועד לחנייה, אלא למעבר, ואילו אתה יצאת ממקום המיועד לחנייה ועברת במקום המיועד למעבר, השכן אחראי על כל הנזק. אם גם המקום שהשכן החנה מיועד לחנייה, אלא שלא נוח לחנות בו, או שכלל אין סימון בתכנית הבניין למקומות חנייה (בניין ישן), השכן ודאי אינו חייב על הנזק של הרכב שלך (ככל שהיה נזק). לפי מה שנפסק בשו"ע אתה חייב על הנזק שלו, ויש פוסקים שסוברים שאתה פטור ולכן מן הראוי להתפשר.

מקורות:

אם המקום מיועד למעבר ולא לחנייה, הרי זה נחשב כאחד ברשות ואחד שלא ברשות שאם זה שברשות לא ראה את השני, הרי הוא פטור על הנזק והשני חייב על הנזק שלו. עיין שו"ע חו"מ סי' שעח סעיף ו. אם לא, הרי זה נחשב כשניהם ברשות שהמזיק חייב לדעת הטור והשו"ע בסעיף ז שם. אלא שלפי דעת הרמב"ם בהלכות חובל פ"ו ה"ג המזיק שלא בכוונה פטור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל