אם נפל מאכל על בגדיו בשבת אם מותר לקלף אותו ולהסיר אותו בענין שלא ישאיר שום רושם של כתם אם הוא בגד שאינו מקפיד עליו. לכא' יש סתירה במ"ב שבב"ה (ס' ש"ב סד"ה עליה) כתב שאם אינו מקפיד מותר ובסד"ה דהוי כתב שדרך ב"א להקפיד בכ"ג. ומצאתי בספר שש"כ (טו:כט) שמיקל אם אינו מקפיד אבל בספר ארחות שבת (דף שצא) לא מצאתי היתר. מאי דעתך בשיטת המ"ב בזה?
גם מאי דעתך, את"ל להחמיר בשיטת המ"ב, אם יש לצרף שיטת הט"ז להקל למי שאינו מקפיד כיון שכמה אחרונים העתיקו שיטת הט"ז?
תשובה:
שלום רב
מצאתי שבספר המשנה ברורה שבביתי כבר הערתי לפני כמה שנים על הגליון את הערתך, שודאי כוונת הביאור הלכה בד"ה עליה היא באופן שלא מדובר בטיט ובצואה, כיון שבזה כתב שדרך בני אדם להקפיד ויש להחמיר ולאסור.
יום נעים.