לתרומות לחץ כאן

חימום ירק מוקפץ בשבת

שלום לכבוד הרבנים שליט"א
האם מותר לחמם על הפלאטה מוקפץ בשבת?
בהכנת מוקפץ חלק מהירקות לא מבושלים עד הסוף אבל כך דרך הכנתם ואכילתם. האם מותר לחמם אותם על הפלאטה? האם גדר מבושל כל צרכו הוא כאשר זה דרך הבישול והאכילה או שחייב שיהיה מבושל כל צרכו?
הנלע"ד,
כיוון שמדובר בדבר שצורת האכילה שלו היא כך שהירקות קצת קשים וראוי לאכילה לכל בני אדם ולא ע"י הדחק, ואינו מתכווין בכלל שהירקות יתבשלו לגמרי,וכמו שהתירו חימום על הפלאטה של החמין בשבת שיש בו עצמות שאינו חפץ בבישולם וריכוכם. ואף דהוי פ"ר, הרי לא ניח"ל כלל בזה, ואולי אף גרוע מזה שמקלקל לי במובן מסויים את המאכל. וכיוון שאינו מתכווין ירד לאיסור דרבנן. ובדרבנן הרבה מסכימים שפ"ר בדרבנן דלא ניח"ל מותר. ובצירוף דעת הערות ועוד שפ"ר דלא ניחא ליה גם באיסור תורה מותר. וכן בצירוף הדעות שאין בישול לאחר מאכל בן דורסאי (רשב"א ועוד). ויקטור בוחניק רחובות.

מהי דעת הרבנים שליט"א?

תשובה:

שלום רב

נראה שהצדק איתך, אפילו בדבר שמצטמק ויפה לו אמרו בשו"ע סי' שיח סעי' ד שאין איסור בישול [אף שבביאור הלכה שם הביא שיש בדבר מחלוקת ראשונים], ומכל מקום כאן נראה שאדרבה המשך הבישול מקלקל ואין בכך איסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל