בס"ד, שלום.
גוי שבנה סוכה או שם עליה סכך
האם הסוכה פסולה?
ילד סמוך לבר מצוה
יכול לשים סכך לסוכה?
תודה
תשובה:
בגמרא מבואר שסוכת גויים כשרה [ראה סוכה ח ב], ובלבד שהיא עשויה לצל ולא לשם צניעות בלבד, אלא שצריך לחדש בה דבר – להגביה טפח אחד מהסכך, ראה משנה ברורה תרלו ד. אמנם בחלקת יואב תנינא סי' ד כתב, שאם עשה הגוי לשם החג לא צריך לחדש בה דבר, ויש להקל בזה בפועל גוי ששכור לו למלאכתו. אולם לכתחילה הורו הפוסקים שהסיכוך יעשה על ידי אדם המחוייב במצוה, ולא גוי או קטן, ראה מגן אברהם סי' יד ס"ק יג לגבי לולב ובביכורי יעקב סי' תרלה שלמד מדבריו גם לענין עשיית הסוכה. וראה משנה ברורה תרמ"ט יב שראוי להקפיד על כך.
בס"ד
האם יש התייחסות מפורשת לקטן?
גוי יש לו מחשבה, קטן תלוי בסוגיא אם יש לו מחשבה, ומחשבתו ניכרת מתוך מעשיו, ואם זה מיקרי ניכר
ודאי, ראה מגן אברהם סי' יד ס"ק ג, וראה פרי מגדים סי' תרלה במשב"ז לענין אופן שמחשבתו ניכרת מתוך מעשיו.
השאר תגובה