בס"ד
שלום לרבני בית הוראה שליט"א,
שאלה: אחד שהיה במלון ורצה לאכול שם אננס ואבטיח שחתחו בסכין של המלון (נכרים), אם יש בזה בעיה של דוחקא דסכינא?
תשובה:
שלום רב
יש שהחמירו בזה לגרוד את מקום החתך אבל למעשה מותר לאכול ללא חשש.
מקורות:
ראה ש"ך סי' צו ס"ק כא שהקל בזה כיון שהסכין נקי והפרי אינו חריף, וכ"כ ביד יהודה שם הקצר ס"ק לה, אמנם בפמ"ג על דברי הש"ך שם החמיר בזה, אבל רק כשהסכין בן יומו, וסתם סכיון אינו בן יומו, וכ"כ להקל בכף החיים שם ס"ק נט.
בס"ד
כמדומה שטעם הפמ"ג משום חריף קצת, משא"כ הכא
אמת אבל בפוסקים כבר הובא שלא מוגדר מה נקרא חריף קצת לשיטתו כיון שדבריו אמורים בלפת, ולכן יש שהחמירו לדעתו בכל דבר לח.
בס"ד. יש"כ! תוכל לציין לי מי הם הפוס'?
ראה בס' אהל יעקב שם שהביא בהערה.
בס"ד
לכבוד הרב שליט"א
דבר חריף בצל נחתך בסכין בשרית בת יומא לכאורה הדבר שרוי במחלוקת פרי מגדים ורעק"א אם הופך את האדם האוכל אותו לחלבי
מה יהיה הדין והאם הדין דומה למאכל בשרי(שניצל שנחשב לכאורה לדבר יבש ואינו מזיע) ודבר חריף ( בצל) שנאפו יחדיו ללא כיסוי האם האוכל את הבצל חייב לחכות שש שעות או יכול לאכול מיד חלבי( לכאורה איני יודע אם צריך הדחה ונטילת ידיים שהרי הטעם לכך לכאורה אינו שייך הכא)
ישר כוח
ירין
אינו נעשה בשרי ולא צריך הדחה.
השאר תגובה