לתרומות לחץ כאן

תענית בה"ב לספרדים / וידוי במוצאי שבת

שלום
תענית בה"ב ספרדי גם יכול לצום או שאסור לנהוג כמו האשכנזים? בבית כנסת של ספרדים אומרים וידוי ואתה רחום?
יום ראשון בלילה לפני חצות אמרתי וידוי בקריאת שמע היה מותר לעשות וידוי?

תשובה:

שלום רב

כל אדם רשאי לקבל עליו תענית בבה"ב ולצום אלא שכידוע בזמנינו שהדורות חלושים הורו גדולי הדורות להמנע מתעניות ולהרבות בלימוד תורה. בבית כנסת ספרדי מתפללים כמו בכל יום שני וחמישי בלי שינוי.

מנהג הספרדים שאף שאומרים וידוי בקריאת שמע שעל המיטה, במוצאי שבת לא אומרים.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. בס"ד
    שלום רב
    מדוע לא אומרים וידוי במוצאי שבת ? הריי לפי היהדות היום מתחיל מהלילה שקודם לו. ולכן מוצאי שבת דינו כיום ראשון. כתבתם לי מקודם שהארת השבת נמשכת עד סוף סעודה רביעית למרות שכל המלאכות מותרות מייד אחרי ההבדלה. אך אחרי סעודה רביעית גם הארת השבת חולפת. לכן מדוע אסור לומר וידוי ?

    תבורכו !

  2. על פי קבלה גם לאחר סיום השבת הארתה נמשכת, שימי לב שלענין הבדלה למשל יש משמעות לשבת עד יום שלישי, לענין שמי שלא הבדיל יכול להבדיל עד אז, בשונה מיום טוב שהשפעתו לענין זה רק עד למחרת החג בשקיעת החמה. בקיצור יש כל מיני השפעות גם לאחר סיום היום.

  3. בס"ד
    אני מנסה להבין אך מתקשה. אילו השפעות יש לשבת אחרי שהיא יצאה ? אחרי שהאדם הבדיל הוא יכול לעשות את כל פעולות החול . האם אני טועה ?
    האם יש מספר דרגות להארת השבת ?
    כלומר לפני שהאדם הבדיל אך יצאה השבת האדם עדיין בשבת. אחרי שהוא מבדיל בתפילה הוא עושה מלאכות. ואחרי שהבדיל על הכוס רשאי גם לאכול ולשתות והכל מותר . והריי ביהדות שלנו אין מושג שנקרא חצות הלילה שאז מתחלף היום. הריי בצאת הכוכבים מייד נכנס יום אחר.
    לכן אני מבולבלת מאוד. יש דברים שאפשר להסביר לי ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *