לתרומות לחץ כאן

חימום מאכלים בשבת אחר הפסקת חשמל

בספר חזון עובדיה חלק ו, בדף קנח, תשובה אחרונה בספר, כתב הרב שניתן להנות מתבשילים שהתחממו מחדש לאחר שהיתה הפסקת חשמל במשך כעשר שעות ותיקנו אותה יהודים. וראה הטעמים שם.

שאלתי, האם יש חילוק בסוגי התבשילים? לח? יבש? מבושל כל צרכו או מצטמק ויפה לו?

להבנתי, מתורף התשובה לא חילק הרב וההיתר הוא גורף.וזה חידושו.
ויש כאן צרופים רבים: מצד בישול הרי זה גרמא . ואף פחות מכך, שכן זה לא נעשה בכוונה אפילו . ובוודאי לא שוגג.וכן, יש ספק שמא גוי תיקן.ועוד, חלק מהראשונים: רמבן ורשבא סוברים שאין בישול ממאכל בן דורסאי כפי שכתב הביאור הלכה בסימן שיח,ואף גם מטעם של השוחט לחולה בשבת מותר לבריא באומצא: חולין טו. ואם מדובר בלח שהתקרר והתחמם הרי להקת ראשונים גדולה:רמבם, ריטבא ,מאירי הרן ועוד סוברים שאין בא"ב בלח)

מה ידוע לכם? נא להשיב ע"פ פסיקה ספרדית.

תשובה:

שלום רב

אכן הבנת את דבריו נכונה שיש להקל, וראה כאן מה שכתבתי בזה בהרחבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל