לתרומות לחץ כאן

חלוקת ירושה כאשר יש אחות שלא תסכים לדין תורה

שלום וברכה,
לקמן שאלה שהתשובה חשובה לנו מאוד כדי להכין השטח ולא להגיע לערכותיהם.
אברהם בחור רווק התחתן עם שרה אלמנה שהיה לה בת בכורה רבקה בגיל 3 ובן יצחק שהיה בגיל 2 מבעלה הראשון ז"ל.
אחרי חתונתם לאברהם ושרה נולד להם בן יחידי ושמו יעקב.
אברהם ז"ל אחרי כמעט 50 שנות נישואין הלך לעולמו נשארה שרה אשתו שהיא זקנה מאוד.
אברהם השאיר כמה דירות שכולם רשומים על הניירות שחצי שייך לשרה וחצי לאברהם חוץ מהדירה הכי יוקרתית שבה רשום תשעים אחוז לאברהם ועשר אחוז לשרה.
שאלה ראשונה: מה זכותם של יעקב שהוא בן אברהם ושרה ושל יצחק ורבקה שהם בני שרה וכן מה זכות האמה שרה?

שאלה שניה: עכשיו במדה ששום חלוקה נעשית עכשיו ובמדה שהאם תלך לעולמה האחים יצחק ויעקב מוכנים מצידם שהחלוקה תהיה עפ"י ההלכה אולם הם מפחדים מהאחות שהיא לא שומרת בכלל תורה ומצוות שהיא תעבור דרך ערכותיהם.
הם רוצים לדעת עכשיו מה אומרת ההלכה על הענין הזה. הגם שיעקב מוכן לעשות הרבה ויתורים רק שיהיה שלום במשפחה הוא רוצה קודם כל לדעת מה הדין בירושה.
התשובה נחוצה מאוד היות שידוע להם שהאחות לא תסכים בשום אופן לעבור דרך בית דין אז הם רוצים למצוא דרך לסדר את הענין בדרכי נועם שאם תלך לערכותיהם זה יכול להמשך שנים וכמובן שהם לא מעוניינים בזה.
בברכה,

תשובה:

שלום רב,

מצד דין תורה יעקב יורש את כל החלק הרשום על שם אברהם וחצי ממה שרשום על שם שרה (אם היא לא תכתוב צוואה), יצחק יורש חצי ממה שרשום על שם שרה ורבקה לא יורשת כלום.

להבדיל – לפי החוק, יעקב יורש שני שליש מהחלק הרשום על שם אברהם (חצי מיד ועוד שישית אם שרה לא תכתוב צוואה) ושליש ממה שרשום על שם שרה. יצחק ורבקה כל אחד שישית מהחלק הרשום על שם אברהם ושליש ממה שרשום על שם שרה.

לדעתי, יש לבקש מרב המכיר את שרה לבקש ממנה שתכתוב צוואה שיצחק ורבקה לא יורשים כלום מהעיזבון של אברהם, אלא יעקב בלבד. ושכולם יורשים בשווה מהחלק הרשום על שמה. כך יוצא שלא יהיה הבדל בין החוק וההלכה והשלום ישכון בין המשפחה ולהסביר לה שאם לא תעשה כלום היא עוזרת לרבקה לגזול מהאחים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל