לתרומות לחץ כאן

עמלת תיווך על דירה שהתפרסמה באתר יד 2

בס"ד

לרבנים שליט"א ערב טוב,
למתווך א' בלעדיות על דירה המקנה לו 2% פלוס מע"מ מכל צד- קונה ומוכר. הלה פרסם את הדירה ביד 2 כמתווך וגם במדור הפרטי. מתווך ב' יצר קשר עם מתווך א' לשם שיתוף פעולה ע"י הבאת לקוח. הלקוח ראה את הדירה דרך מתווך ב', ולפני שחתם על הסכם תיווך שאל האם הדירה מפורסמת ביד 2, המתווך ענה שכן היא מפורסמת אבל דרך מתווך.
הלקוח התעניין בדירה, והמתווך פעל לשם קידום העיסקה ע"י החתמתו על הצעה, ניהול המו"מ על המחיר, וכן התיאומים בין עורכי הדין של הצדדים עד לחתימת חוזה.

כעת כשהגיע העת לשלם את עמלת התיווך הלקוח מסרב בטענה כי הייתה לו גישה לדירה דרך הפרסום שהופיע במדור הפרטי (אע"פ שהיה זה מתווך א' שפירסם שם ולא הבעלים של הדירה ומיד כשנשמעה טענה זו מפי הלקוח יצרו קשר מולו עם מתווך א' לשאול האם היה גובה עמלת תיווך ממי שהגיע דרך אותו פרסום וטען חד משמעית שכן).

תשובתכם בנושא,
ישר כח ותודה מראש,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אינני רואה שום צד לפטור אותו. אם כל עבודתו של מתווך ב' הייתה הצעת הדירה, הייתה יכולה להיות טענה שהוא ראה את הדירה באתר יד 2. אבל, מאחר והוא שיתף פעולה עם המתווך בכל העסקה ואף חתם על הסכם תיווך, העובדה שידע או היה יכול לדעת על הדירה באתר יד 2 לא פוטרת. כל שכן כאשר בין כך היה משלם תיווך.

מקורות:

לעניין מתווך שהציע דירה שהלקוח ראה בפרסום נוסף, עיין בשו"ת הליכות ישראל סוף סי' לט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל