לתרומות לחץ כאן

מכר מכשיר למניעת אבנית שאינו יעיל

שלום וברכה,

האם מותר למכור מוצר שאתה לא מאמין שעובד או שעובד אבל באחוזים מאוד קטנים מדובר במכשיר למניעת אבנית במכשירים ביתיים שלאחר שמתקינים אותו במכונה עדין יש אבן האם יש בזה גניבת דעת הבריות או גזל אם כן מה התשובה המועילה לזה במידה ואין אני יודע במי פגעתי. שאלה שניה במידה וניתן למכור מוצר כזה שכן הוא נמכר בחברות השירות בכמויות מסחריות ממש במחיר של עד 250 שקל ללקוח בחברות השירות כאשר בשוק מוצר דומה נמכר עד 100 שקלים בערך הדגש הוא על דומה שכן יש שוני באריזה ובגודל האם יש בזה אונאה של המחיר או שמותר למכור עד המחיר שמוכרים בחברות השירות ובכן אבקש תשובה מפורטת שכן המקצוע שלי מובנה על המכירות האלה ויש לי הרבה ספיקות לגבי המכירות של המכשירים האלה,

תודה,

אם זה לא עובד, או עובד באחוזים מאוד נמוכים, ברור שאסור למכור אותו וזו ממש גניבה. הייתי מציע לברר את אחוזי היעילות של המוצר בפועל ולא לבנות על הרגשות, ואם מדובר באחוז די גבוה, ניתן למכור אותו ולפרט שזה יעיל בכך וכך אחוזים בערך, אלא להזכיר בכללות שזה מפחית את האבנית ולא מונע לגמרי.

לגבי העבר אם התקנת אותו במכשירים שרואים את האבנית והלקוחות מכירים אותך או את החברה, אתה יכול להסתמך על כך שאם הלקוח לא מרוצה הוא יפנה אליך. אבל, אם התקנת אותו במכשירים שלא רואים כלום, כמו מכונת כביסה, או שאין ללקוחות פרטים עליך או על חברת השירות, עליך לברר את מידת היעילות של המוצר, ואם אכן מדובר במוצר שאינו יעיל כלל, תצטרך להיזכר ולעשות ככל יכולתך לשחזר את פרטי הלקוחות ולהשיב להם את כספם. אם המוצר יעיל קצת, יש לעשות חשבון עד כמה הוא שווה (לדוגמא: במקום לנקות את המכונה מאבנית כל עשר שנים יצטרכו לנקות כל 12 שנה, כמה שווה חסכון זה) ולהשיב את היתרה. ולגבי הלקוחות שאינך יכול לברר את זהותם, תצטרך לתת את הכסף לארגון שהציבור הרחב נהנה ממנו, דוגמת עזרה למרפא או הקרן למורשת הכותל וכדו'.

אם חברות שירות מוכרות במחיר גבוה יותר מאשר בשוק, מותר למכור במחיר של חברות שירות ואין בזה איסור אונאה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל