לתרומות לחץ כאן

דיאורדורנט בשבת / מוליד ריח בשבת

שלום

למה מותר לשים על הגוף דאורדורנט ספריי, והרי זה יעבור לבגד ואז הוא מוליד ריח? וודאי אדם רוצה בזה שיהיה לו ריח טוב גם על הבגדים?

תודה רבה

תשובה:

שלום רב

אם אין כוונה כלל לבגד אין איסור, אף שבדיעבד יש לו בכך הנאה, אבל אם הוא מודע לכך ומעוניין גם שיהיה ריח בבגד נראה שיש להחמיר.

מקורות:

הפוסקים נחלקו אם הולדת ריח בלא כוונה כלל מותרת או אסורה, ברמ”א סי’ תרנח סעי’ ב כתב שאין להניח אתרוג על בגד משום שהוא מוליד ריח בבגד, אף שכוונתו לאיחסון האתרוג בעלמא, ומקורו ברוקח ובמהרי”ל, אולם הט”ז בסי’ תקיא ס”ק ח הביא בשם המהרש”ל שחולק ומתיר כשאין כוונתו לריח, ובמג”א סי’ תרנח תמה ע”ד המהרש”ל בכמה ראיות ובנזירות שמשון תירץ קושיותיו וכו’.

והנה, כל מחלוקתם היא באופן שמדובר בדבר שאינו מתכוין כלל, ממילא כאן שכוונתו לתת ריח בבגד באופן של גרמא ודאי יש לאסור לכאורה.

לאידך גיסא יש לומר ששם נתינת האתרוג על הבגד יא מעשה בידים רק שהוא שלא בכוונה תחילה, ואולי דינו חמור יותר מגרמא.

לכן נראה שבלא מתכוין על ידי גרמא יש להקל, אבל אם יש כוונה מיוחדת לתת ריח גם בבגד יש לאסור, מה גם שנראה שבאופן כזה הוא לא כל כך נחשב גרמא.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל