לתרומות לחץ כאן

שאלות לגבי כספי מלגות מקרנות לסטודנטים

בס"ד
שבוע טוב ומבורך,
1. בהיותי סטודנטית קיבלתי מילגה ללימודים ובעבורה הייתי צריכה לתת שעות לקהילה. כזכור לי נתתי חלק מהשעות וחלק לא. אינני זוכרת כמה נותר לי להשלים אך זוכרת שבעל המקום אמר לי שאשלימם כשאתפנה… עבר הרבה זמן מאז. שאלתי מה עליי לעשות? שאלתי את אחד הרבנים והוא אמר שעליי לתת סכום כסף ששווה בערכו לשעות שעליי להשלים לצדקה לעניים. מה דעת הרב בעניין? או שעליי להחזירם לקרן שממנה קיבלתי את המילגה?
2. בהיותי סטודנטית לתואר שני מילאתי טפסים למילגות ואחת הקרנות כתבה שהיא נותנת מילגה כתנאי לכך שאיננו מקבלים סיבסוד ממקור אחר. בזמן שמילאתי את הטפסים לא ידעתי ממי אקבל מימון ולכן מילאתי טפסים של מספר קרנות. בסופו של דבר קיבלתי מימון משתי קרנות שאחת מהן לא הגבילה מתן מילגה מקרן נוספת ואילו הראשונה המוזכרת לעיל כן כן הגבילה את מתן המימון כתנאי שהיא היחידה. שאלתי היא מה עליי לעשות כעת? שהרי בזמן מילוי הטפסים לא ידעתי ממי אקבל וכמה? כל טופס שיכולתי לשער שיתנו מילאתי…
אשמח לתשובתכם המהירה והמאירה.
תודה רבה רבה,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

  1. אני חושב שתעשי מה שהרב אמר לך. את לא חייבת לקרן אלא לקהילה והדין הוא שאדם שחייב לתת דבר מסוים יכול גם לתת שוויו ובפרט שזה לא כל כך מעשי לתת את השעות בפועל היום.
  2. לכאורה הכוונה היא שאת לא מקבלת ממקור אחר בעת הגשת הבקשה ואין מניעה אם תקבלי בעתיד ממקור נוסף. מה גם שאין אפשרות לדעת מהיכן תקבלי בעתיד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל