לתרומות לחץ כאן

קנה דירה יד 2 ויש ליקויי בנייה הגורמים נזק לשכן מתחתיו

לפני שנתיים רכשתי דירה בקומה ב'. רק לפני חודש השכן פנה אלי ואמר לי שיש לו רטיבות ועובש כל חורף כבר 7 שנים (מאז שהוא קנה את הדירה מהקבלן) מתחת למרפסת שלי ובקירות החיצוניים שלו. הקבלן הסכים לפתוח את המרצפות אצלי ולעשות בידוד חדש.
כמובן שהסכמתי, אבל הקבלן לא הגיע בזמן שתואם. כעבור שבוע הגיע ואמר שהוא יפתח את הרצפה ויזמין חומרים שבוע הבא.
כמובן שלא הסכמתי בלי לראות את החומרים ויסביר איך הוא מתכון לאטום וכמה זמן זה ייקח לו.
אחרי בירורים התברר שהוא בא כמה פעמים לבעל הדירה הקודם ועשה הדבקות ואיטום על המרצפות למרות שאין בעיה של נזילה אלא איטום לקוי שגורם לעובש ולחות ואחרי חיפוש קצר בגוגל וגם סיפורים משכנים על הקבלן פניתי לשכן ואמרתי שבלי ערבות על כך שהקבלן יסיים את העבודה אני לא מוכן שיתחיל את העבודה.
עכשיו השכן טוען שמכון שאני השכן מעליו אז חובה עלי לטפל בזה למרות שהיה לו 7 שנים לטפל בזה. והדירה החליפה בעלים.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

השכן צודק. אם לא תתן לקבלן לעשות את העבודה, ללא תנאים מוקדמים, אתה עלול להצטרך לממן את כל התיקונים בעצמך. עדיף לתת לקבלן לעשות את העבודה ואם הוא מושך את העבודה יותר מדי ללחוץ עליו ולנדנד לו, כמו שעושה כל קונה דירה מקבלן שיש לו ליקויי בנייה.

מקורות:

בעיקרון, לפי הנהוג על פי התקנון המצוי סעיף 3, בעל מרפסת חייב לתקן את האיטום ולמנוע נזילות לדירת השכן התחתון. יש אולי מקום לדון אם תיקון בעיה שהייתה מלכתחילה גם מוגדר כתיקון. הקבלן אכן חייב לתקן ליקויי בנייה ואפשר גם לתבוע אותו בבית דין לעשות את העבודה במהירות סבירה. אבל, הצבת תנאי מוקדם שאם הוא לא מתחייב ומוכיח וכו' לא יתנו לו לעשות את העבודה, היא לא מוצדקת. שהרי מענישים את השכן התחתון בגלל טענות על הקבלן.

העובדה שהשכן התחתון לא דרש את התיקון לפני מכירת הדירה, איננה טענה. אין חובה על השכן להזדרז מחשש שהדירה תימכר. גם מסתבר שהעיכוב הוא בגלל הקבלן ולא בגלל השכן. אם הקבלן לא היה מוכן לבצע את התיקון וממילא התיקון היה חל על בעל המרפסת, היה מקום שהוא יתבע את המוכר על כך שמכר לו דירה עם בעיות איטום. אבל, אם הקבלן מוכן לתקן והקונה הוא זה שמציב תנאים, קשה לומר שהוא יוכל לתבוע את המוכר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל