לתרומות לחץ כאן

פסל היוצא בסכך דו מפלסי

בס"ד
שלום וברכה
מדובר על סוכה שעשויה שני מפלסים
הסוכה הפנימית בגובה ד' אמות ויש לה ג' מחיצות כעין חי"ת
בהמשך גובה הסכך ה' אמות ויש לה דופן אחד בלבד, המשך לאחת מרגלי החי"ת
האם יש להכשיר מדין פסל היוצא
או יש לחוש שכיון שזקוקים להלכה "חבוט רמי" ואין אומרים שתי הלכות בבת אחת לא
ואולי פסל היוצא אינו בכלל "הלכה" אלא סברא, ועוד יש לפלפל
אשמח גם לשמוע מקור
תשובה:

שלום רב

לא הבנתי למה צריך להגיע לחבוט רמי? אין כל בעיה בכך שחלק מהסכך גבוה יותר. ולכן נראה מסברא, שכיון שהרעיון של פסל היוצא הוא שעל ידי שדופן אחת נמשכת עד סוף הסוכה ניכר שכל הסכך נחשב חלק ממנה, גם כאן יועיל הדבר להחשב כסוכה כשרה. אבל לא ראיתי כרגע מישהו מפורש שעוסק בזה, וכיון שאני מבין ממך שהשאלה תיאורטית לגמרי ואינה למעשה, נראה די בדברינו אלו.

חג שמח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השאלה למעשה ממש
    סכך שחלקו גבוה וחלקו נמוך אינה מצטרפת לסכך אחד כאשר קנה גבוה מחבירו ג"ט ויותר, אא"כ יש בו רוחב טפח ומדין חבוט רמי
    כך הדין בסוכה וכך הדין באוהלי טומאה, וכמבואר בש"ס סוכה דף כ"ב עמוד א
    וכאן הואיל ואין לה הכשר מחיצות חייבת היא להיטפל לסוכה הנמוכה שיש לה הכשר מחיצות, ואינו אלא ע"י חביטה, כך נלע"ד
    שבת שלום

  2. הנושא בסוגיא שהזכרת הוא לגבי שיעור צילתה מרובה מחמתה ולא לענין להחשיב זאת כמבנה אחד, כך גם לגבי אוהל הטומאה שהנושא הוא טכני מה מאהיל, אבל הרציפות עצמה והחיבור די בו לכאורה כדי להחשיב זאת כסכך אחד, אבל אינני רוצה להכריע בזה כיון שאין לי מקור ברור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל