לתרומות לחץ כאן

מעמד האשה ביהדות

שאלו אותי למה הערך של הנשים התורה לא מעריכה ולמה כתוב יותר גברים בגמרא מאשר נשים למה התורה לא שמה מעמד האישה. אמרתי שאני ישאל אשמח לתשובה : )

תשובה:

שלום רב

יש כאן טעות בסיסית בכל הבנת מעמדו ואופן חשיבתו של אדם יהודי:

הבסיס להיותינו בני העם היהודי הוא להבין שלכל אדם יש תפקיד אותו הוא נדרש לעשות, אין חשוב יותר או פחות, היהדות אינה כלי תרבותי בו יש גורמים משפיעים וחזקים יותר ואחרים פחות, אלא כולנו נשמעים בהכנעה לציוויו של הקב”ה הא-ל הגדול הגיבור והנורא בורא שמים וארץ, ומה שהוא ציווה אנחנו עושים ללא כחל ושרק, ואם בתורה נאמר שנשים אינן מחוייבות בתפילה בציבור או שנשים פטורות מתפילין ושאר מצוות שהזמן גרמן, אז הן בהחלט פטורות מכך ואין בכך כדי להעיב על מעלתן. להיפך, אשה נקראת עקרת הבית לפי שהיא עיקרו של הבית, היא הגורם המכריע ומנווט את הבית בדרך העולה בית א-ל,. במקומות רבים מצינו בחז”ל שבזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים וכו’, באין ספור התורה משבחת את תבונתה של האשה, כמו "בינה יתירה ניתנה בנשים", "חכמת נשים בנתה ביתה", "און בן פלת אשתו הצילתו", ועוד רבים מאוד. ותמיד השבח הוא בהיות הנשים הגורם החזק והמחוסן הנותן את הרוח בעם. זהו תפקידן של הנשים בכל הדורות, ואילו לגברים תפקידים אחרים.

יש הרבה להרחיב בזה, אבל הנושא פשוט, יש להציע לאותו ידיד להכנס לבית המנוהל על פי ערכי היהדות ולראות את היחס בין בני הזוג, נראה לי שהוא כבר יבין הכל..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל