אדם הסובל מנדודי שינה, ובגוונא דכבר מנסה להירדם ולא כל כך הצליח, ורוצה ליקח כדור שינה ללא מים. אך הכדור מאד מר. ולכן באופן טבעי אחרי הבליעה מתקבץ הרבה רוק, וניחא ליה ברוק כדי להעביר טעם הבליעה, האם יש בזה איסור כי במג"א משמע דמותר רוק רק מחמת דאין כוונתו לשתיה, אך כאן כוונתו לשתיה והוי כאחשביה. ומצד שני לא ראיתי בכל מי שדן לגבי לקיחת תרופה מרה לחשש זה.
אשמח מאד לשמוע הטעם.
בברכת התורה ויישר כח
תשובה:
שלום רב
בב"ח סי' תריב הביא בשם ראבי"ה שרוק הוא משקה שאינו ראוי ואין כל משמעות לבליעתו בצום אפילו בכמות גדולה. אולם לפי המגן אברהם שם אולי היה מקום להחמיר בזה. אבל אם אינו מגלגל את הרוק ממש כדי לבולעו וכו', אלא באופן טבעי זה נעשה כך, נראה לי שאין לדקדק.
גמר חתימה טובה