לתרומות לחץ כאן

מעשר כספים מרווחים מדירות להשקעה לצורך נישואי ילדים

שלום

קניתי נכס שבעזרת ה' אחתן את הילדים יהיה לי מהיכן לתת להם, לצורך מימון הענין לקחתי משכנתא על הדירה שלי, ובינתיים הנכס היה מושכר.
כעת החלטתי למכור את הנכס ולקנות בכסף נכס אחר.
לאחר ניקוי כל ההוצאות נשאר בידי רווח יפה,
השאלה: מכיון שאני מקפיד לתת מעשרות האם עלי לתת מעשר מהרווח או מכיון שכל הכסף הזה מיועד להשקעות לטווח ארוך זה לא נחשב כרווח לעת עתה, (ומה זה בעצם שונה מאדם שמוכר את ביתו לצורך קנית דירה גדולה יותר שלא שמענו שנותנים מעשר במה שהשביח ביתו)
כמו כן בהזדמנות זו רציתי לשאול האם עשיתי נכון בחישוב המעשה עד עתה, עד היום חישבתי את ההכנסה מהשכירות פחות הריבית מהבנק על המשכנתא ואת היתרה חישבתי כרווח האם כך עלי לעשות? או שוב פעם מכיון שכל ההכנסה מהשכירות מיועדת לכסות את המשכנתא (קרן+ריבית) וזה מוגדר כהשקעה לטווח ארוך אין צורך לתת מעשר.
תודה רבה

תשובה:

שלום רב

נתחיל מהשאלה השניה: חישוב המעשרות לעולם אינו כולל את ההוצאות שהוצאת כדי להשיג את אותו הרווח, לכן הריבית ההלוואה אכן כדבריך ניתן לנכות אותה מחישוב הרווח.

לגבי השאלה הראשונה לא מצאתי משהו מפורש, אבל מסברא נראה, שכיון שאתה לא מחליף דירה למגורים אלא הכל הוא עסק המיועד לרווח ממון, וגם החלפת הנכס מיועד להשביח עוד, יש להפריש את המעשר מהרווח. אלא שכיון שכנראה מדובר כאן בסכום נכבד שיש בו משמעות רבה לנישואי הילדים בעז"ה, תוכל לכאורה לסמוך על העצה לעשות מכסף זה גמ"ח הלוואות, ובהגיע זמן הילדים להנשא תממש אותו ותתן אותו לזוג הצעיר. רעיון זה מבואר בס' אהבת חסד ח"ב סעי' יח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל