לתרומות לחץ כאן

קידוש בעמידה

שלום כבוד הרבנים,

בס"ס קסז בב"י, מובא דישיבה מיהא בעי, דכל היכא דליכא ישיבה ליכא קבע וכו'.
אם כבוד הרב יכול להסביר לי את הדברים, ואיך זה מסתדר עם מה שפסק השוע שאפשר לומר הקידוש

תשובה:

שלום רב

המקורות שציינת לא היו ברורים לי ננסה לעשות סדר בדברים:

בבית יוסף בסי רעא הביא בשם הכל בו שאין לעמוד בקידוש משום שצריך קידוש קבע וקידוש במקום סעודה, ובבית יוסף שם דחה את דבריו, והכיח מהרמב"ם בהל' סוכה שאין בכך בעיה, שכן הרמב"ם כתב שבליל סוכות מקדש בעמידה ואחר כך יושב ומברך לישב בסוכה. ועל פי זה פסק שם בשו"ע סעי' י שהקידוש הוא בעמידה. אולם הרמ"א שם הביא את דברי הכלבו להלכה, וכן מנהג ליטא ואשכנז כמובא שם במשנה ברורה. אולם מנהג הספרדים כדעת השו"ע כמובא שם בכף החיים שכן מנהג האר"י וקהילות הספרדים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל