לתרומות לחץ כאן

נידוי וחרם ציבורי

שלום לכבודכם.
במקומנו קרה מקרה מצער ואחד מבני הקהילה הטריד מינית מספר ילדים. הוא הושם בכלא ולאחר שנה וחצי, עם תום ריצוי עונשו, הוא חזר לקהילתנו.
האיש בהכחשה עצמית ולא מוכן לקבל שום טיפול.
בכדי לתת לנו כלים ועצות איך להתמודד, עירבנו את פורום תקנה שכתב לנו מסמך מפורט כיצד לנהוג עם האיש המטריד. באחד מהסעיפים הם המליצו שהוא לא יופיע בבית הכנסת או בהתקהלות ציבורית עד שיעבור טיפול ויקבל אישור מידי מטפל מוסמך שהוא כשיר לבוא בקהל.
בערב שבת האחרון הוא במפתיע הופיע בבית הכנסת וכל מי שיושב סביבו קם ועזב את המקום.
שאלתי היא האם יש לקהל תוקף לנהוג בחרם ונידוי כלפי אותו האיש, גם ללא אישור רבני? האם הציבור יכול לנהוג בנידוי כלפי אותו האיש שמסרב לקבל את מרות פורום תקנה או את הצוות שקם בקהילה לטפל במקרים כאלה?
תודה וכל טוב

תשובה:

שלום רב

ודאי אין מקום לכך שכל אדם יעשה דין לעצמו ויבייש יהודי רבים בצורה כזו. יתכן שחזר בתשובה, יתכן שאינו זקוק לטיפול וכו' וכו'. דברים כאלו צריכים להקבע רק באופן מסודר על ידי רב אחראי ובצורה מאוד עדינה אחראית והחלטית. אינני מכיר את מבנה הקהילה שלכם כדי לייעץ, אבל צריך לזכור שהאיש שילם את חובו, ויתכן שאתם מגזימים. בסופו של דבר הרי ברגע שאתם יודעים את העבר שלו, כל אחד יכול להשגיח על ילדיו, לא צריך להכנס להיסטריה. אינני אומר שצריך לתת לו כך להסתובב ללא טיפול אבל לא מדובר בפיקוח נפש מידי המחייב את שפיכת דמו ברבים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל