לתרומות לחץ כאן

שניים הזמינו אולם לאותו תאריך

שלום כב' הרבנים
הזמנתי אולם לחתן את ביתי בעז"ה ליום ג' כ' בכסלו תשע"ז20/12/16 . המזכירה אישרה לי טלפונית את ההזמנה.עכשיו מתקשרים אלי מהאולם שישנה בעי' . בשנה זו תשע"ו ביום כ כסלו בלילה דהיינו ליל כ"א ערכו שם חסידי סאטמר את יום ההצלה. ואז אמרו למזכירה בערך בלשון זו "לשנה הבאה אנו כבר מזמינים עכשיו" גם המזכירה חסידת סאטמר ויודעת מה זה כ"א כסלו, אך לטענתה לא היה לה לוח של שנת תשע"ז וכשרשמה היא רשמה ליום ד' כ"א כסלו תשע"ז, המזכירה אומרת שלא התעמקה לחשוב שיום ג' כ' כסלו בלילה זה ליל כ"א, ולכן נתנה את זה לי,כמו"כ המזכירה אומרת שהם לא התקשרו כמקובל להגיד אנו מזמינים תרשמי וכו' רק אמרו בדרך אגב "לשנה הבאה גם". עכשיו ברור שדינר אפשר לערוך ביום אחר ובאולם יותר קטן שמספיק להם. ולנו המחותנים האולם הקטן שפנוי קטן מדי עבור אורחינו, (שאגב בעבר שלא הי' להם נוח תאריך כ"א הם ערכו את זה יומיים אח"כ וכתבו לכבוד כ"א כסליו יום ההצלה)
שאלתי מבחינה הלכתית האם יש כאן למישהו מן הצדדים זכות קדימה על השני, והאם העובדה א) שלטענת המזכירה הם לא הזמינו כמקובל ב) שאם אאלץ לעשות את החתונה באולם קטן יותר יפגום בשמחת חתן וכלה כי המשפחות גדולות בלע"ה נותנת לי זכות יתר או לא?
אודה לכם מאד באם תענו לי במהירות האפשרית כי הזמן קצר
בכבוד רב
יוסי

תשובה:

שלום רב,

ברור שאין לך מה להתחשב בחשבונות של בעל האולם, ואם הוא נותן לך את התאריך אין ממה לחשוש ואין בזה דין עני המהפך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. האמת היא שהשאלה גם היא לא היתה מובנת לחלוטין. מה היה מדת ההתחייבות בהזמנה הראשונה, מה היתה ההתחייבות בהזמנה השניה. למעשה נתתי את מספר הטלפון של הרב המשיב לשואל והשואל קיבל תשובה לשאלתו בהתאם למה שהיה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל