לתרומות לחץ כאן

מדוע התפילות לא נענות?

שלום! עברתי נסיונות באמונה שגורמים לי ממש לבלבול..
1. קראתי את הספר של אמרתי תודה ונושעתי והובטח שם שאם עושים דברים מסוימים תהיה ישועה באותו ענין שמבקשים וכן רב גדול אמר שתהיה איזו ישועה באותו ענין ובסופו של דבר הישועה לא קרתה.. להיפך אותו אדם נפטר.. האמנתי אמונה תמימה במה שהרבנים אמרו ומה שכתבו וזה לא קרה וכן רבנים גדולים ומוכרים ברכו.. מה זה אומר שזה לא נכון צדיק גוזר? שאסור להאמין אמונה תמימה? ואיך אומרים שמי שמאמין באמת רואה ישועות במה שהוא ביקש.. זה לא קרה לי.. קרה הפוך.. איך אני יכולה שוב להאמין שמה שהרב אומר יקרה? עד למקרה הזה האמנתי באמונה חסרת פשרות ועכשיו כבר לא.. אני ממצב של אמונה תמימה ואמונה בצדיק ירדתי למצב שאני כבר לא יודעת מה נכון ומה לא וממש קשה לי.. אשמח לעזרה!!

תשובה:

שלום רב

קראתי את הכאב שלך, ננסה להסביר את הדברים בכמה מילים קצרות.

חשוב לדעת, שהבסיס של האמונה הוא שבעצם אנחנו כלל לא יודעים מה טוב לנו!! אנחנומאמינים באמונה שלמה שכל מה שה' עושה הכל לטובה הוא עושה! כל המחלות הצרות העוני והקשיים, הכל בסופו של דבר לטובתנו, לכפר עלינו, לנסות אותנו, ולכוין אותנו לימי השכר הנצחי בעולם הבא, זה ברור! עד כדי כך זה ברור, שהמבי"ט בספרו בית אלוקים תמה מה ההגיון להתפלל על חולה שיבריא, הרי ברור שמחלה זו באה לו לטובתו, ולדעתו שם אין להרבות בתפילה בעניני העולם הזה מעבר למה שכבר תיקנו חכמים בתפילות.

אולם, מה שהורונו רבותינו, שהסיבה לכך שכן מתפללים והתפילה והסגולות והברכות כן מועילות, היא משתי סיבות: האחת, לעיתים הקדוש ברוך הוא גוזר על אדם גזירה רק בשביל לחזק אותו באמונה, להביא אותו למצב שיתפלל ויתחזק וכו', וממילא כשיעשה  זאת הוא באמת יוושע. וכפי שמצינו הרבה מאוד בספרי חז"ל, כגון "למה היו אמותינו [שרה רבקה ורחל] עקרות, מום שהקב"ה מתאווה לתפילתם של צדיקים", כלומר הקב"ה מנע מהן פרי בטן כדי שיזכו לכך על ידי תפילה, וכהנה עוד רבות. וזה גם פסוק מפורש בפרשת בראשית, בו מתואר שהגשם לא ירד עד שלא נברא האדם שיתפלל על כך ואינני רוצה להאריך מידי.

כמו כן, לעיתים אדם נדרש לכפר על חטא, וכאשר הוא סובל מצרה מסוימת הוא מתעורר לחזור בתשובה, ואז הוא מכפר חטאיו על די התשובה ושוב אין צורך באותה מחלה. כך גם עם תפילתם של צדיקים, ריבוי הזכויות מטה את הכף לטובתו של אותו אדם.

אבל חשוב לזכור!

תמיד יכול להיות שלאדם יש תפקיד מסויים דוקא מתוך אותו קושי, וכזה תפקידו, זו היא טובתו! ובאופן זה התפילות אמנם יזקפו לזכותו אבל הוא לא ירפא, משום שתפקידו וטובתו היא לעבוד את ה' מתוך החולי! וכמעשה הידוע ברבי אלעזר בן פדת שהיה רעב ללחם ובכה לה' יתברך, אמר לו הקב"ה "רצונך שאחזיר את העולם לתוהו ובוהו"? כלומר, יש לך תפקיד לעבוד את ה' מתוך עוני, כדי שיהיה לך תפקיד אחר צריך לברוא את כל העולם מחדש!

קיום התפקיד הוא הטובה הנצחית לאותו אדם, ועל ידו יזכה לחיי העולם הבא!

מלבד זאת יש לזכור, שאף אחד לא אמר כמה תפילות וברכות צריך! משה רבינו התפלל לקב"ה 515 תפילות שיזכה להכנס לארץ עד שאמר לו הקב"ה הרף ממני ומשום שבעוד תפילה אחת היה זוכה לכך, הרי שיש ענין בריבוי תפילות, ואם לא נענית עד כה, המשיכי להתפלל ולבקש! אין גבול לתפילות!

שבת שלום ושתזכו תמיד לישועות מקיפות ושמחת הלב תמיד.

הצטרף לדיון

3 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל