לתרומות לחץ כאן

חבישת כיפה מתוך הזדהות תרבותית ליהדות

שלום.אני מניח תפילין בכל בוקר וחשוב לי להיות קשור עם הזהות היהודית ישראלית. האם מותר לי ללכת דרך קבע חבוש בכיפה סרוגה למרות שאני נוסע בשבת ובחג? (כמובן שאסיר את הכיפה טרם עלייה לרכב) אני רוצה לעשות צעד זה כחלק מהזדהות תרבותית יהודית ולוו דווקא דתית כי אינני שומר שבת אך שימור המסורת,המוסר היהודי וההיסטוריה היהודית חשובים לי מאוד בעולם כזה הפוך…

תשובה:

שלום ידידי,

התפיסה שלך שהזדהות עם יהדות היא דרך הדת, היא הבנה נכונה [הכיפה היא ענין דתי לגמרי, מקורה במאמר חז"ל "כסי רישך כי היכי דלהוי לך יראת שמים", ובתרגום מארמית, כסה ראשך כדי שתהיה לך יראת שמים. כיסוי הראש מהווה הכנעה כלפי בורא העולם]. ואכן, היהדות אינה לאום, עם ישראל מפוזר על פני העולם כולו, ומשוייך למדינות שונות בעלי תרבויות ומנהגים שונים, אלא כמאמר רבי סעדיה גאון לפני כאלף שנה: "אין אומתנו אומה אלא בתורתה". התורה היא מה שמאחד אותנו ומה שמייחד אותנו, והיא תכליתנו בעולם הזה.

אם תרצה לחבוש כיפה זה בסדר גמור, אדרבה, כל מעשה שאדם עושה בכיוון הנכון הוא ערך עליון בפני עצמו, ואין כל קשר בין מצוה אחת לחברתה.

אלא שמעבר לכך הייתי מציע לך, כיון שאתה אדם פתוח כל כך, בעל ערכים גבוהים ובעל רצון להכיר ולהזדהות, עשה מה שלדעתי הוא חובה על כל אדם שמכבד את עצמו, בדוק מקרוב מה יש ליהדות להציע, האם יש בה אמת או לא. ניתן לעשות זאת בצורה מאוד פשוטה ומהנה. כדאי לפנות לאירגון ערכים באתר האינטרנט שלהם, הם מקיימים סמינריונים בתנאי נופש בכל רחבי הארץ ואף בחו"ל, עם מיטב המרצים, שם ניתן לשמוע בצורה מסודרת את האג'נדה של היהדות בראי ההסטוריה, לשאול את כל השאלות, והכל באוירה נעימה ונינוחה, וכך תדע שנתת לעצמך את ההזדמנות להכיר פן נוסף חשוב בכל הענין.

בהצלחה רבה מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל