לתרומות לחץ כאן

הקשר שבין בעלי לגרושתו

כבוד הרב שלום
אנחנו נשואים שנה ב"ה ובעלי התחיל ללכת לגרושתו בערבים כשהילד אצלו וצריך להחזירו זה ילד עם אוטיזם וכול הזמן מצדיק את נוכחותו שם לפני מס חודשים הילד היה חולה והוא שמר על הילד בבית גרושתו העיניין גורם למריבות .לגרושתו חבר שאינו עוזר לה ככ אז תמיד מתקשרת לבעלי קח אותי תחזיר אותי היא לא צנועה ואני מוצאת את עצמי מחייגת אליו ואומרת כמה זמן לקח לאסיפת הורים של הילד והוא אומר אני פה דיברנו קצת אני ממש בדרכי הבייתה אני מרגישה רע כאילו מפריעה ביניהם תמיד אחרי שיחה שלו איתה אומר שהיא ככה וככה ומפגרת וכול מיני אז ברור לי שמנסה לטשטש כדי שלא אחשוד ואז בערב יושב אצלה בבית שעות מרגיש לי פגועה וכשאני אומרת לו שזה פוגע וגם שזה אסור ושיחזור אליה אם אוהב אותה אני במצב נפשי רע כשהוא אצלה בבית כאילו מרגישה שטוב לו שם והם חברים דיי טובים פתאום זו בחורה שעשתה לו עיכולים בחשבון כשרצתה והיא מחליטה לו שיביא אותה מכאן מפה והוא גם מתנדב תמיד לעזור לה .אפילו שאומרת לו יש מטפלת לילד אז אומר לה לא אני אשמור עליו אצלך בבית וזה מביא ריבים קשים הוא טוען שאני מקנאה ואין בסיס ואני כבר בייאוש כי מחר מחרתיים חס ושלום …היא לא צנועה בבגדיה ובכלל לא ייראת שמיים הוא תמיד אומר זה ילד יחידי שלי וכן אנמ אעזור לה אין לה משפחה היא יתומה ומיסכנה ואחרי יומיים אומר שוב היא מטומטמת כדי שלא אחשוד אני במצב בכי רע מתפללת ככול יכולתי כול הזמן ריבים על הרקע הזה אומר לי תהיי מודרנית נו..ואני אומרת לו שאף אחת לא תקבל את הסיטואציות שאני עומדת בהם הוא מעמיד אותי במצבים לא נעימים לי כמו להביא אותה למחוז חפצה כשאנחנו בדרך לבילןי לא כי היא מבקשת אלא הוא איתה בקשר יומיומי ויותר והתנדב למשימה אמר לי מה פרצופים זה ילד שלי אני עושה בשבילו לא בשבילה והבילוי נהרס חוזרים הבייתה וכך חוזר חלילה נסענו לטיול בירושלים ואז אמר צריך להביא אותה מ=== הצעתי שהטיול יהיה באזור כדי שיהיה קרוב אליה והיא אילצה אותנו לחזור באותו יום הבייתה ושוב חזרנו לירושלים כי היא החליטה שיבוא ב9 בערב ולא מתי שרוצה .בעלי כמעט נרדם על ההגה הצעתי להצטרף אליו כי פחדתי עליו בדרך ובהחלט היו מצבים מסוכנים כי היה רדום אחרי יום מתיש ופתאום הילד רעב אז אומר לי בואי נאכל פיצה אז אני לצערי יושבת בפיצה איתה יחד נבוכה מהסיטואציה ואומרת לעצמי למה צריכה את זה בעצם ?מה עושים אני בייאוש

תשובה:

שלום רב,

ראשית יש כאן נושא הלכתי מובהק: ההתנהלות ביניהם היא אסורה לחלוטין. כפי שתוכלי לראות בהרבה תשובות כאן באתר (מאגר השו"ת, אבן העזר, גיטין. הלכה זו נפסקה בשו"ע אבה"ע סי' קמט.

מעבר לזה, התנהגות זו היא ממש בלתי נסבלת. כל המילים היפות אלייך ולהיפך על גרושתו, אינם יכולים לחפות את התנהגות שממש אינה הולמת. לפי דעתי, את חייבת להפסיק את הענין, תקבעי איתו לשבת ולשוחח בניחותא, ושם עלייך להבהיר לו בנינוחות אבל בנחישות שהמצב הזה חייב להיפסק. זה לא משנה אם יש משהו או לא… הרושם שהוא מותיר אינו טוב.. וזה עצמו סיבה להפסיק את התופעה הזו. מלבד כמובן האיסור ההלכתי.

בהצלחה

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. הנישואים השניים שלי היתפרקו ביגלל שאישתי השנייה ירדה לחיי מיתוך אובססיה של קינאה אע"פ שהקשר עם גרושתי היה טלפוני בעיקרו ולצורך הילדים בילבד היא טענה שהקשר יותר עמוק ובישלב מסוים היא חששה שקיימנו יחסים .יחד עם זאת התמונה המתוארת בשאלה היא חמורה והיא צריכה בשיחה איתו להיות אסרטיבית ולהביע את ריגשותיה ודאגתה לחיי נישואיה ולהציב לו עמדה אסרטיבית וברורה של גבולות מה היא מסכימה ומה הוא קו אדום . לדעתי יש לגרוש צורך נפשי עמוק להראות לגרושתו שהיא הפסידה אותו ואת זה הוא מראה ע"י שהוא נחמד אליה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל