לתרומות לחץ כאן

שאלות ממוניות של מדריכה בקייטנה מול הנהלת בית הספר

שלום לכבוד הרבנים,

עבדתי כמדריכה מקצועית בקייטנת ילדים, שהדגש בה היה על כך שהיא קייטנה לימודית. בראיון הקבלה לעבודה נאמר לי שאני אחראית על לימוד תחום מסוים, שאני רשאית להזמין ציוד יצירה עזרים וכו' עפ"י הצורך, ושאני רשאית להעביר אילו תכנים שארצה במסגרת התחום.
בראיון נתתי את הרושם שאני מקצועית ושאעביר שיעורים תוכניים. בזמן הריאיון לא ידעתי שבמהלך הקייטנה יהיו לי עניינים אישיים שימנעו ממני להכין מערכי שיעור. כיוון שבמהלך הקייטנה היו לי עניינים אישיים שלא אפשרו לי להקדיש זמן להכנת מערכי שיעור, הגעתי לשיעורים בלי תוכן מוכן, ולימדתי באופן ספונטני ולא רציני. העברתי את רוב שעות הלימוד בעבודות יצירה ובמשחקים (גם זה היה אמור להיות חלק מהקייטנה, אבל לא חלק מרכזי). זאת בניגוד לרושם שיצרתי בראיון ובניגוד לפרסום הקייטנה כפי שמעסיקיי הציגו להורים. ידעתי מלכתחילה שזה לא בסדר לא לספק לילדים את מה שהובטח להוריהם ולעמוד בציפיות שיצרתי בעיניי מעסיקיי, אבל היו עניינים אישיים שלא סבלו דיחוי, בשלב מסוים התפטרתי מהעבודה.
כדי שלא יהיה גזל או גניבת דעת,
1. כיצד עליי לדווח על שעות העבודה? האם אני צריכה להפחית מספר שעות שאני מעריכה שהייתי אמורה ללמד בהן (ובמקום ללמד נתתי לילדים לבנות דגמי עבודות יצירה ועזרתי להם או שנתתי להם לשחק בחוץ עם עבודות היצירה והשגחתי עליהם)/לדווח לפי מספר שעות בהן נכחתי בעבודה/לשלוח מייל למנהלת בו אציין את חוסר הרצינות שלי בהוראה, ובהתאם היא תחליט כמה שעות לדווח לי? הקייטנה הסתיימה ואין לי דרך לפצות על אופן ההוראה. כדי שלא אגזול, וכדי שלא תהיה גניבת דעת, כיצד עליי לדווח על שעות העבודה?
2. כשהתקשרתי לבית ההוראה כבוד הרב אמר לי לשוחח על העניין עם הממונים עליי. אך לא ציינתי שהיחסים מול המנהלת והרכזות לא נעימים, ושגם המנהלת וגם רכזות הקייטנה לא דתיות, ואיני יודעת כיצד יתייחסו לעניין ואיזה רושם זה יצור (איני חוששת באופן אישי כי ממילא אין לי צורך לעבוד שם יותר). האם בכל זאת אני צריכה ליידע את המנהלת בנושא ולשאול אותה כיצד היא רוצה להתייחס לעניין?
3. כתוצאה מההתנהלות הלקויה שלי במהלך הקייטנה, נתתי לתלמידים להשתמש בציוד עבודות היצירה באופן מופרז (מס' יחידות רב מכל דגם מעבר למקובל), גם אם ביקשו לקחת ציוד לעבודות יצירה הביתה בנוסף לציוד שהשתמשו בו במהלך הפעילות הרשתי להם, והרשתי להם לקחת מספר יחידות מאותו דגם של עבודות יצירה (מדובר בערכות יצירה יחסית יקרות לא סתם דפים וטושים, אלא סוג של משחקי חשיבה/ערכות בניה בעיקר מקרטון, וכו'). לקחתי בנוסף לציוד שהזמנתי עוד ציוד שמצאתי במחסן ושלא אני הזמנתי, וחילקתי לתלמידים. כיצד עליי להתייחס לעניין זה, האם לדווח למנהלת? האם להציע שאשלם עבור השימוש המופרז בחומרים?

אודה מאוד אם אוכל לקבל הדרכה כיצד עליי לנהוג בקשר לכל העניין כך שארוויח ממון כשר ושלא אגזול.

תודה רבה וכל טוב.

תשובה

בנושא שעות העבודה מגיע לך את השכר שמשלמים למדריכה רגילה בקייטנה רגילה לגבי הציוד אין מנוס אלא להציע למנהלת תשלום על זה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל