לתרומות לחץ כאן

האם מותר לאדם שחוצה דרך בנין מגורים להשתמש במעלית?

שלום רציתי לשאול לגבי השתמשות במעלית למי שלא גר בבנין האם מותר לו לעלות לרחוב מעל ,יש לציין שיש מקומות שבלי זה זה מאריך מאד את הדרך והרבה עולים דרך המעלית כגון בשכונת מאור חיים בצפת ?
אני משתדל לא לעלות אבל אם פה ושם השתמשתי ואני לא זוכר בדיוק היכן ,מה עלי לעשות ?
ובבנין שהשתמשתי כמה פעמים ואני יודע איזה אני צריך ללכת לחפש את ועד הבית ולשלם ?
ואם עבר כמה שנים והדיירים אולי התחלפו ?

2. גם לדוגמה בניין שיש בו כמה כניסות ובכל כניסה יש ועד בית אחר ומעלית אחרת ,וכשמעלית בכניסה אחת לא עובדת אפשר לעלות בכניסה השניה ? ואם פעם עשיתי ככה מה עלי לעשות ?

3. באחד הבניינים הועד בית אומר שאם זה לא באופן קבוע אפשר לעלות בבנין שלו ,אפשר לסמוך על זה ? מדובר בבנין גדול שהמעלית שם היא דרך מרכזית למפלס מעל

4. אם אדם שלא גר בבניין עולה במעלית לבקר שכן שגר שם אז ודאי מותר ,כיון שהשכנים מסכימים אבל אם זה לא בדיוק בשביל השכן אלא לדוגמה יש שכן אחד שמכיר אותי בבנין ,או אפילו לא מכיר אותי אבל בודאי לא אכפת לו והוא יסכים שאני יעלה ,אפשר לסמוך על זה לעלות במעלית כמו בכל מקרה שאני עולה לבקר שכן אפילו לקחת ממנו משהו קטן שזה בכלל שלי?
כלומר במה זה תלוי

תשובה

השתמשות במעלית למי שאינו גר בבניין שלא לצורך כניסה לאחת מדירות הבניין היא גזל גמור ואין זה דומה לדיון שיש בפוסקים על קפידה בדריסת הרגל מכיוון שההשתמשות במעלית כרוכה בהוצאות לבעלי הרכוש המשותף, וגם יש קפידה מצד הזמינות של המעלית ואין בסמכות וועד הבית להתיר זאת רק בהסכמת כל הדיירים בבניין והוא הדין בבניין שיש לו כמה כניסות שבה כל כניסה משלמת לוועד בית נפרד

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל