לתרומות לחץ כאן

חיים משותפים בהרמוניה בין ילד שחזר בתשובה להורים חילונים

בני בן ה 16 חוזר בתשובה, ולאחרונה סיפר שאסור ללכת לקולנוע. האם זה נכון??? כמו כן, סיפר שהוא לא מתכוון ללכת לבריכה, מטעמי צניעות. השאלה שלי: האם אסור לו ללכת לבריכה???

תשובה:

שלום רב,

בתורה כתוב ולא תתורו אחרי עיניכם. פסוק זה אגב, אנו קוראים פעמיים ביום בקריאת שמע. כלומר, יש לנו חובה לשמור על העניים כמה שפחות ייחפשו לחוסר צניעות. כדי שלא יגיעו אחר כך לידי עבירה. לכן בקולנוע שמראים סרטים שאינם צנועים, אסור ללכת ואסור לצפות. בבריכה לעומת זה, ודאי מותר ואף בריא לנפש ולבריאות לשחות בבריכה. אבל רק במסגרת בריכה נפרדת, ושוב מהטעם הנ"ל.

אגב, אם בזה התסיימו שאלותייך… זה מצב טוב… בדרך כלל שאחד הילדים חוזר בתשובה ישנם הרבה בעיות מול חיי הבית השוטפים… מזמן חשבתי שצריך לפתוח איזה קורס הן להורים ולא פחות גם לילדים שחוזרים בתשובה, כיצד להתנהל בבית המשותף.. על מנת שתמיד יחיו בהרמוניה ובכבוד הדדי בין אחד לשני למרות השוני ההשקפתי שנוצר באמצע החיים. כי הכבוד הדדי והשלום בתוך המשפחה זה דבר חשוב מאוד מאוד, וחייבים לשמר אותו בכל דרך, עם הרבה ויתורים הדדים. אלא שהעיקרון המנחה הוא לדעת מה חשוב לשני, ואם בזה אני יכול לוותר. הייתי מאריך עם דוגמאות, אבל אנשים חכמים ונבונים שיודעים מהי המטרה יודעים טוב ממני כיצד לוותר ולחיות בשלום ובכבוד.

אני מאחל לכם הרבה שנים בריאות ושלוות ביחד, ורוב נחת מהילדים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל