לתרומות לחץ כאן

אכילה לפני התפילה בראש השנה

שלום רציתי לשאול לגבי יום ראש השנה כיוון שהתפילה מתארכת והיות שכן כבר אחרי שחרית מאוד קשה לי להתפלל בגלל הרעב שכן אני רגיל לאכול כל בוקר מוקדם האם יש לי היתר כל שהוא לאכול לפני הלכתי לתפילה בבוקר תודה

תשובה:

שלום רב,

תוכל לשתות לפני התפילה. וגם להתפלל בנץ החמה ובעזרת ה' תסיים שחרית בזמן שאני מקווה שהרעב לא יציק לך מדי הרבה. לאחר שחרית יש הרבה שאוכלים מעט למרות שזה עדיין לפני התקיעות ראה כאן בנושא זה.

אגב, כדאי לזכור מדוע אסור לאכול לפני התפילה. אחת השיטות במסכת ברכות י,ב הוא: "אמר רבי יוסי ברבי חנינא משום רבי אליעזר בן יעקב: מאי דכתיב: לא תאכלו על הדם, – לא תאכלו קודם שתתפללו על דמכם". אני סבור שבראש השנה שבו מזונתינו נקבעים לכל השנה יש לזה משמעות גדולה יותר.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. האם זה לא דומה למ"ש מרן בסימן פ"ט שהרעב והצמא בכלל החולים ויכולים לאכול ולשתות לפני התפילה. נכון שהזוהר מחמיר מאוד אחרי שינת קבע לא לאכול ולא לשתות כלום והוי בכלל מעונן ומכשף. אבל דעת מרן השו"ע להתיר, בפרט שזה יעזור לו מאוד בכוונת התפילה. כמובן שיאכל את המינימום שהוא צריך בשביל שלא יכאב לו הבטן. ואם הוא יוכל להסתפק אחרי תפילת שחרית בעוגה קטנה נראה שזה יותר עדיף. לדעת משנ"ב יעשה קודם קידוש. ולדעת הרב עובדיה אין צריך לעשות קידוש.
    בברכה, ויקטור בוחניק.

  2. אם עושים קידוש לאחר שמונה עשרה של שחרית, זה ממש מוקדם ואין צורך להקל בענין זה. למנהג הספרדים שמתפללים בנץ מדובר על 7:30 8:00 בבוקר…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל