לתרומות לחץ כאן

האם מותר לאשה ללבוש בגד של גבר לזמן קצר?

בס"ד

שלום רבני בית הוראה שליט"א,

שאלה: לגבי איסור דאורייתא של בגד אשה לאיש ושל איש לאשה, האם גדר האיסור כאשר רוצים לקבוע שימוש בבגד קבוע או אפילו באקראי בעלמא כגון הגיע משלוח וצריכה האשה לצאת בדוחק לקבל המשלוח ולחתום על הקבלתו וקר בחוץ ואינה מוצא חלוקה אלא מעיל צמר של בעלה ולבשה בדוחק כדי לצאת, ובאמת בתחום השיווק מוכרים כבגד איש אבל באמת יכולים למכור גם לזה ולזו, האם יש חילוק בזה או לא מחלקים? וכל זמן שלובשים אפילו זמן מעט זהו האיסור?

ובזה כולל גם עוד דוגמא כשקר בחורף ואשה עושה כביסה ואין לה מה ללבוש כי הכל בכביסה וצריכה להמתין ורק יש מעיל בעלה, ורצה ללבוש זמן מועט בשביל הקור.

עוד רוצים אנו לדעת ומה לגבי בגד אדום לגבר שכתוב בש"ע, שהיום יש אנשים שלובשים חלוק אדום או חולצה ורוד האם זה גם אסור או יש צד להקל בשביל שהיום זה אינו רק לנשים?

תודה וברכה והצלחה לכל מעשיכם!

תשובה:

שלום רב

ראשית ננסה לעשות סדר בדברים שכן היו בדבריך כמהשאלות שונות:

  1. לגבי הזמן אותו לובשים את הבגד ודאי זה לא משנה, אם זה בגד של גבר אסור לאשה ללובשו גם לא זמן מועט [כאשר כוונתה ללבישה לקור או חום וכדומה כפי שציינת, לגבי תחפושת ועוד יש דיונים נפרדים בפוסקים].
  2. בגד שמיועד לגברים ולנשים כאחד, גם אם במקרה בבית זה הגבר הוא שקנה את הבגד, אין כל איסור לאשה ללובשו, שהרי הוא לא בגד המיועד לגברים בדוקא. ראה שו"ע סי' קפב סעי' ה.
  3. הנושא של בגד אדום אינו נוגע לאיסור לא ילבש בדוקא, בפוסקים הובא שגם לאשה אסור ללבוש בגד אדום משום צניעות, ובזה כבר הורה הגרי"ש אלישיב שאין להחמיר אלא באדום בלבד, ורוד או גווני הבורדו – אין איסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל