לתרומות לחץ כאן

קשר שבין האישה לחמותה

שאלה:

הבעיה שאמא שלי בן אדם קצת קשה לעיכול ואישתי נפגעת ממנה הרבה פעמים אבל היא בכל זאת באה אלינו ומכבדת את המשפחה שלי בלי להתייחס לזה.

הבעיה היא שאישתי התחילה לשמור את השבת מאז שהילד נולד ובשבת אנחנו נשארים לישון אצל ההורים אחד של השני ההורים שלי גרים רחוק מהבית שלי ובגלל זה אנחנו ישנים שם וזה יוצר בעיות להיות שבת שלמה במקום שאישתי לא הכי מרגישה בנוח ואומרים
לה מה לעשות ואיך להתנהל והיא מנסה להעביר את זה בלי לפגוע וקשה לה לשחרר את הילד לאמא שלי כי היא לא סומכת עליה כי היא לא תעשה מה שאישתי ביקשה היא תעשה את ההפך המוחלט זאת אמא שלי..
ואנחנו רבים כל הזמן על להביא את הילד להורים שלי לשמור עליו היא לא רוצה בגלל שהיא לא נותנת אמון במה שאמא שלי תעשה עם הילד.. מה אפשר לעשות? לוותר על השבת? לא לעשות אצל ההורים שלי יותר שבת? לא להביא להם את הילד שישמרו עליו כשנצטרך ?

תשובה:

שלום רב,

לוותר על השבת?! חס וחלילה. עם ישראל ידעו לשמור על השבת בכל מחיר ובתקופות הקשות ביותר. אם זה ברוסיה הקומוניסטית או בתקופות קדומות יותר. ואתה רוצה בגלל קושי כזה לוותר על השבת??

נראה שאתה מעריך מאד את אשתך על האורך רוח שהיא מגלה כלפי אמא שלך והמשפחה שלך. ואכן כך ראוי להעריך אותה. בנוסף, בזכותה, הילד גדל מיום היוולדו בבית שמקפידים בו על שמירת קדושת השבת.

יחד עם זה אני לא מזלזל בקושי שאתה מתאר כאן. אבל הפתרון צריך להיות בצימצום החיכוך למינימום ההכרחי. כלומר, כמובן שאין אפשרות להתנתק מהמשפחה לגמרי. אבל אתה יכול לנסות לצמצם את הביקורים שלכם בשבת. וכך תוכלו להשאר בבית בצוותא ולהנות משבת נינוחה ורגועה.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל