לתרומות לחץ כאן

בס"ד
צום קל לכבוד הרב
האם מותר לי לגלוש באינטרנט בצום ט'באב ? הכוונה לגלוש באתרי חדשות , ולהתכתב עם קרובי משפחה ?
שבוע שעבר אחד הרבנים כתב לי שאני פטורה מלצום (עקב הפרעה נפשית ) כהוראת הרב עשיתי הבדלה על מאורי האש ומיץ ענבים במוצאי שבת קודש. ומייד לאחר ההבדלה שתיתי כוס מים עם התרופות. היום בבוקר שתיתי עוד כוס מים עם התרופות של הבוקר. אך לא אכלתי בכלל. האם יש עניין לא לאכול אלא רק לשתות מים ?
הבנתי שהחזון איש אמר שחולה שפטור מלצום אך בכל זאת מחליט לצום בתשעה באב נקרא שצם תענית יחיד ולא ט' באב. אך אני , עשיתי הבדלה על היין , ושתיתי מים … האם זה נקרא צום חלקי ומותר לי לא לאכול עד צאת הכוכבים ?
בנוסף, הצום מסתיים היום בצאת 3 כוכבים ? מי שרגיל לשמור שבת ויום טוב לפי רבינו תם חייב לצום , לא להתרחץ וכדומה עד איזו שעה ?
בנוסף, האם מותר לי לשטוף את הידיים במעט סבון ומים קרים אחרי ביקור בבית הכיסא ?
מתי מותר לצחצח שיניים ולהתרחץ ? במוצאי יום ראשון ? או החל ממחר בבוקר ?
תודה.

תשובה:

גם לאחר חצות היום ממעטים בכל מה שמסיח את הדעת מהאבלות. לכן כדאי להתעסק יותר בענינים הנוגעים לחורבן, ספרות השואה וכיוצא בזה. את יכולה לאכול כרגיל. אם את מרגישה טוב ולא רוצה לאכול את לא חייבת. במוצאי תשעה באב גם המחמירים במוצאי שבת כרבינו תם לא מחמירים בדרך כלל כך בצום זה שהוא רק מדרבנן. אחרי שירותים רוחצים את הידים רק על האצבעות וללא סבון. אם הידים התלכלכו מותר לרוחצם כרגיל ואפילו בסבון. מצאת הכוכבים היום [7:55) הכל מותר למעט בשר ויין.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל