לתרומות לחץ כאן

עוף לחולה קרוהן בתשעת הימים

בס״ד
מה דינו של חולה קרוהן שעושה דיאטה מיוחדת בו מותר לאכול עוף דגים וירקות ופירות מאוד מסויימים. כל שאר. דברים אסור. האם מותר לאכול עוף בתשעת הימים או שעליו לאכול דג בלבד?

תשובה:

שלום רב

אם הוא יכול לאכול דג, למה שיאכל עוף? אולם אם יש צורך רפואי לגוון, ניתן לאכול עוף עד ז' באב. ראה משנה ברורה סי' תקנא ס"ק סא.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בס״ד
    אכן עשית כמו שהרב אמר. אבל אמת מהראיה שהביא הרב שליט״א מהמ״ב איני רואה שום הוכחה לאיסור ולהפך, שהמ״ב ברורה כתב שיש להתיר לחולה קצת אפילו. ועוד כתב בסעיף ס״ד שם שאפילו מי שאינו יכול לאכול חלב יש להתיר לו אז ק״ו במצבי שאסור לי לאכול כלל שום מוצר מעובד ואני מוגבל רק לכמה ירקות דג ועוף (אסור לאכול חלב תפו״א מכל סוג כל סוג של קטניות כל סוגי מיני הדגן)
    וחיפשתי ולא ראיתי שהמ״ב כתב שאם יכול לאכול דג אז אין להתיר לו בשר, להפך, מזה שלא הזכיר סברא זו לעניין חלב משמע שלא סבירא לו הכי, ובחולי אפילו קצת כמו שהוא כתב יש להקל בכל מצב. אם הרב יכול בבקשה להסביר לי
    בברכת התורה

  2. בס״ד
    מחילה שאני מטריח את הרב.מדוע המ״ב התיר לאדם שאינו יכול לאכול חלב אכילת בשר אם הוא יכול לאכול דג? זו הייתה שאלתי (וכמו שכתבתי בפעם הראשונה שאסור לי לאכול מאכלי חלב)

  3. שאלה טובה. אולי לא תמיד מצוי לו דג. אני אומר דבר שבסברא, אם אתה חושב שיש הגיון וצורך להתיר, אדרבה, אינני רופא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל