לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

אמא של חברה שלי מאומצת – האם היא יהודיה?

כבוד הרב שלום רב,
אני מעדיף להשאר בעילום שם.
אני חייב את עזרתך בשאלה שמטרידה אותי המון.
אמא של חברה שלי מאומצת. והיא לא יודעת וגם לא רוצה לדעת מי הם ההורים המאמצים. אני חושב שהיא לא ילידת הארץ ולא ידוע מהיכן היא הגיעה (תימן ? עיראק ? אפריקה ? ברזיל ?).
איך ניתן לדעת בוודאות שהיא יהודייה ושהבת שלה (חברה שלי) יהודייה ?
כשאחותה התחתנה לפני מספר חודשים ראיתי את מסמך הנישואין של האמא (המאומצת) והיה רשום במסמך שהיא יהודיה. האם ניתן לסמוך על זה ? מכיוון שהיא לא יודעת בכלל מהיכן היא הגיעה. וכיצד אני יכול לדעת שהיא אכן יהודייה ?
אני כהן וחשוב לי מאוד לדעת ב100% שהיא יהודייה.

תשובה:

שלום רב,

אם אחותה התחתנה ברבנות, ודאי שהיא יהודיה. שם בודאי בדקו את הנושא. יש כמה אנשים במערכת בתי הדין (נדמה לי ארבעה) שיש להם גישה לתיקי האימוץ, והם בודקים את התיק אם יש חשש כלשהו, שמא אינה יהודיה, או שמא יש בעיית חיתון אחרת. ואם הם מאשרים כנראה שאין כל בעיה. (אולי אכן היא מילדי תימן האבודים….) אולם אם היא אינה ילידת הארץ, סביר להניח שלא היתה יהודיה. אלא שיתכן שעברה גיור בעודה קטנה אצל הוריה המאמצים. אז כדאי לבדוק שאכן ההורים קיימו בית דתי שומר מסורת. אחרת יש ספק האם הגיור חל או לא. כפי שכתבנו כמה פעמים בתשובות בנושאי גיור (ראה במאגר השו"ת – יורה דעה, גרים). אבל את התשובה לשאלה הזו, היא בודאי יודעת, והוריה המאמצים בודאי יודעים. מעבר לזה אין לך כל יסוד לחשוש שמא אינה יהודיה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל