לתרומות לחץ כאן

גזיזת ציפורנים החל מהערב, מתי עדיף?

בס"ד
שלום רב
האם מותר לגזור ציפורניים ביום חמישי ?
שמעתי שיש הנוהגים להימנע.
בנוסף, האם מותר לגזור ציפורניים ביום שישי לקראת שבת ? יום שישי הזה יוצא ראש חודש , בראש חודש מותר לגזור ציפורניים ?
היום אני לא אהיה בבית עד 20:30 , האם אני יכולה לגזור לאחר שאחזור הבייתה או שזה אסור בגלל שזה ליל חמישי (וזה כמו יום חמישי) ?
תודה.

תשובה:

שלום רב

נהגו שלא לגזור ציפורניים ביום חמישי, כיון שתחילת גדילתן יהיה בשבת, לא מדובר בחילול שבת שהרי אין כאן כל עשייה, אלא זילזול בכבודה. ראה משנה ברורה בסי’ רס ס”ק ו.

לאלו הנוהגים על פי סדר חסידים שלא לגזור ציפורניים בראש חודש, אף ביום שישי אין להקל, כמבואר במשנה ברורה סי’ רס ס”ק ז. אולם מנהג הספרדים שלא להקפיד על כך גם שלא ביום שישי, כמבואר בשו”ת אור לציון ח”ג סי’ א סעי’ ב.

השאלה הנשאלת היא, שהרי מדברי המגן אברהם סי’ תקנא ס”ק יא ומשנה ברורה שם ס”ק כ אמנם נראה שאין איסור כלל בגזיזת ציפורניים בתשעת הימים ואפילו בשבוע שחל בו תשעה באב, אולם הט”ז שם ס”ק יג ואליה רבה שם חולקים ואוסרים זאת בשבוע שחל בו תשעה באב – כלומר, ממוצאי שבת חזון, וכך המנהג, וראה כף החיים שם ס”ק מח. ואם כן יש לדון כאן מה לעשות, שכן בפוסקים נחלקו השנה שתשעה באב נדחה האם השבוע הבא נחשב שבוע שחל בו תשעה באב שנהגו להמנע בו מגזיזת ציפורניים, הספרדים נהגו להכריע שמעיקר הדין אינו נחשב שבוע שחל בו אבל האשכנזים החמירו. כך שגם אחרי שבת זו בעיה.

לכן אם תוכלי לגזוז ציפורניים היום הכי טוב, אם לא, אני חושב שהכי טוב לגזוז ביום שישי, אחר שבלאו הכי סברו רבים שתקנות רבי יהודה החסיד נאמרו רק לצאצאיו.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בס"ד
    שלום כבוד הרב
    לצערי לא ראיתי את התגובה של הרב לשאלתי , שאלתי רב אחר שאמר לי שמותר לגזור במוצאי רביעי וגזרתי(רק באצבעות הידיים) . אני לא רוצה שהציפורניים יתחילו לגדול בשבת קודש. מותר לי לגזור קצת ביום שישי או עדיף שלא בגלל שזה ראש חודש וגם תשעת הימים ?
    תודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל