לתרומות לחץ כאן

חנות שרוצה להחזיר סחורה עם פגם

אני מנהל חנות ספרים, בערב פסח ליל בדיקת חמץ, התקשר אלי סוחר שאני עובד איתו כל השנה במוצרי עור, ומאחר ובס"ד מכרתי כמות יפה, הציע לי הנ"ל שהוא שולח עוד סחורה, וכמובן אם לא אמכור אוכל להחזיר. השבתי לו אתה יכול לשלוח, הוא שלח 3 הגדות, 2 בצבע חום ו-1 בצבע לבן שלושתם ללא קופסא ,אני הצגתי את זה בשולחן בחוץ, מתוכם מכרתי 1.
לאחר החג החזרתי לו את שניהם, אלא שלא היה מוכן לקבל ממני את הלבן בטענה שיש לו איזה לכלוך.
טענותי,
1. לא הזמנתי את הסחורה.
2. לא ראיתי כשקבלתי, אולי זה הגיע כך. ויתרה מזו העבודה נראית פגומה.
3. אני לא מחזיק אף פעם מוצר לבן, וודאי שלא בלי הגנה או קופסא.

הוא טוען מנגד,
1. בדיוק נגמר לי הקופסאות.
2. הודעתי לך שאני שולח.
3. לא יכול להיות שיצא ממני משהו פגום.

תשובה:

שלום רב,

מדובר בשאלה מאוד מורכבת שקשה להשיב עליה מבלי לשמוע את שני הצדדים ומבלי להכיר את הנוהג של החזרת מוצרים פגומים. רצוי ששני הצדדים יפנו לרב יחד או להתפשר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תשובתכם ברורה ופשוטה,
    השאלה כאן היא גם על עצם משלוח מוצר ברגע האחרון שלא הוזמן, ואשר בסטנדרט כששולחים לבן, מדגישים זאת לבעל החנות, ואף שולחים את זה בצורה ממוגנת, כאן לדעתי מכיון שזה היה ברגע הארון, הןא שלח את זה בהימור מכל הבחינות (וכפי שציינתי,)
    בכל מקרה אני מודה לכם, ורעיון הוא מאוד מוצלח וכדאי לפרסם.

  2. כאן יש ויכוח עובדתי בין הצדדים אין אפשרות לענות לאחד מהצדדים.
    במקרה זה יש לברר תחילה מהו המעמד שלך במוצר העומד למכירה אם כקונה שחוזר ומוכר או כשומר ואיזה שומר. לאחר שחלק זה ברור, אפשר לדון אם יש מקום להטיל את האשמה על הצד השני ששלח מוצר לבן ללא הגנה. אז במקום שכל צד יפרש אחרת את מעמדו, יש לפנות יחד לבירור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל