לתרומות לחץ כאן

זוג ללא יחסי אישות

אני ואשתי לא מסתדרים בשלוש שנים האחרונות יש המון ויכוחים על שטויות ומנסים איך שהוא להסתדר למען הילדים.
הבעיה שלי היא כזאת שאשתי לא מוכנה לקיים יחסי אישות למעלה מחצי שנה אפילו ישנים בחדרים נפרדים. המצב הוא כזה אנו לא רוצים להתגרש למען הילדים ומצד שני כמה אפשר להחזיק את יצר התאוה? מה עושים במצב בו רוצים לחיות ביחד אך אין יחסי אישות?

תשובה:

שלום רב

אני מבין ששניכם מוכנים להקריב את חייכם למען הילדים. שהרי המצב הנוכחי הוא ודאי ממש לא אידיאלי, או לכאן או לכאן, המצב הניביים הזה הוא ודאי לא טוב לשניכם, אלא שאתם מוכנים להקריב את חייכם למען הילדים.

אני כבר לא יודע מה טוב יותר לילדים… אין ספק שהמצב הוא לא אידיאלי עבורם. השאלה היא רק אם השלום בית לא יחזור האם המצב האידיאלי הוא פירוד מוחלט או סוג של פירוד כזה… אני לא איש חינוך ולא יודע לייעץ לך.

למעשה, המצב כעת שהיא מורדת. יתכן שיש לה "אמתלא" (ראה אבה"ע סי' עז) ואם יש לה אמתלא אינה מפסידה בכך שהיא מורדת. אבל לא זה מה שאתה שואל… עפ"י הלכה מאחר שאתה מתאר שאת יצר התוואה קשה להחזיק, עליך להתגרש ולחפש אישה אחרת. ראה בסי' א' שזו סיבה שחייבים להתחתן אפילו מי שנפשו חשקה בתורה שיכול לדחות את זמן נישואיו, אבל אם יש חשש לאיסור, עליו לשאוף להתחתן כמה שיותר מהר.

המצב הנוכחי, גם עלול ליצור אצלכם בעיות של איסור ייחוד. ראה כאן בענין האם יש איסור יחוד במורדת.

לכן, למען הילדים שעבורם אתם מוכנים לעשות הכל, אנא, הגיעו לאיזה סוג של הסדר, כי המצב הנוכחי אינו אידיאלי עבורכם לא בחיים האישיים, לא בהיבט ההלכתי, וגם לא אידיאלי עבור הילדים.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל