לתרומות לחץ כאן

איימו עלי במעצר ורק בגלל זה הסכמתי לתת גט

האם בית דין שאיים עליי במעצר ואני נכנסתי לפחדים והודעתי להם שאני לא מוכן בשום פנים ואופן לתת גט והם הכריחו אותי לחזור אחריהם

האם אפשר לבטל את הגט הזה ?

ואם האישה גם מוכנה לערער על הגט .. ולבטל אותו

תשובה:

שלום רב,

אתה מציג כאן שאלה בכמה שורות שלכאורה היא אמורה להיות "כבדת משקל"… אם זה המצב, כנראה שהתיק הוא עב כרס… אני לא יודע מדוע איימו עליך במעצר. יש פעמים שכופין את הבעל לגרש את אשתו, ראה בהרחבה בסי' קנד. ויש פעמים שמגיע לבעל מעצר על רקע אחר (כמו התנהגות שאינה הולמת לגמרי בבית הדין), ובית הדין מוכן לוותר על המאסר תמורת הסכמה שלך לגט. אין טעם להאריך בסוגיה זו, משום שאני לא יודע כלל מהי הסיטואציה שאתה היית בו. אבל בספר הזכרון של הרב שילה רפאל יש מאמר על הנושא הזה, ושם כתוב שוה אשאל את הגרי"ש אלישיב על הנושא, והרב אלישיב השיב לו שאין זה כפיית גט. אולם צריכים לדעת שזה רק באופן שללא הגט אכן היו אוסרים על מעשים כאלה).

בכל אופן, אני מניח שהגט נעשה בבי"ד רציני, ומן הסתם הם יודעים את ההלכות היטב, ודאגו לכך שלא תצא תקלה תחת ידם, והגט שניתן חזקה עליו שהוא כשר. ואסור לך לערער על כשרות הגט.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לא היה שום דיון לפני כן .
    הם רק איימו במעצר ובפסיקה מגדי לפני שהספקתי לדבר ..

    ונניח שהאישה מוכנה לערער על הגט המהיר והכפוי הזה שלא הספקנו לעכל אותו בכלל

    האם במקרה שהאישה גם מוכנה לבטל את הגט האם שייך לבטל אותו

    מה שמדהים זה שמדובר בכהן . ולא נתנו לו שום צאנס לפני כן ..

  2. ראה ידידי, שוב, אני לא יודע בדיוק מה נעשה. יתכן שנעשה לך עוול בכך שלא שמעו אותך טוב יותר, אני לא יודע. אבל לומר שהגט בטל ומבוטל ברמה כזו שתוכל לחזור לגרושתך, הסיכוי לכך הוא פחות מאפס!! אז עדיף שלא להוציא לעז על הגט שחזקה שנעשה כתיקונו.

  3. כנ"ל. אני חש את כאבך ואת התסכול שאתה מרגיש אבל אין מה לעשות. בעז"ה תמצא במהרה שידוך הגון וכשר עבורך, ותוכל להקים שוב בנין עדי עד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל