כבוד הרבנים שליט"א
אדם שחוזר מביהכ"נ בשב"ק ומקדש על היין ואוכל מזונות ומברך ברכה אחרונה, אח"כ לומד גפ"ת כשעה וחצי ואח"כ עורך סעודתו (ללא שינוי מקום), האם צריך לקדש שוב מדין קידוש במקום סעודה?
בברכת כל טוב סלה
תשובה:
שלום רב
קידוש במקום סעודה אין הכוונה שכאשר אוכלים סעודה צריך קידוש, אלא להיפך שלא ניתן לקדש בלי אכילה אחר כך. לכן כאשר כבר אכלת מזונות לאחר הקידוש קיימת את המצוה ושוב לא צריך לקדש שנית [שיטת הגר"א שקידוש נאמר רק בסעודת פת, אבל לדבריו לא יכולת לאכול את המזונות בתחילה, וצריך דוקא פת, כך שאם נהגת כמנהג ישראל לסמוך שקידוש מועיל גם באכילת מזונות, לא צריך לקדש שוב].