לתרומות לחץ כאן

מותר לי לצום היום?

שלום וברכה כבוד הרב

אני שואל כפי שכבוד הרב אמר לי בצום תענית אסתר שהיה אסור לי לצום בגלל תת-משקל שאני עדיין סובל ממנו, ונראה לי אפילו שוקל פחות מפעם שעברה לצערי.
השאלה והתשובה הקודמת: "שלום וברכה כבוד הרב האם מותר לי להמשיך תענית אסתר, במצב שאני בתת משקל, חסרים שישה קילו בערך להגיע למשקל תקין, וקשה לי להעלות אבל כבר עליתי איזה קילו ברוך ה', ואני עובד על זה. אני רוצה לצום דווקא, רק כשחישבתי את המשקל גוף שלי היה כתוב שזה לא בריא אז אולי אסור לי לצום: "במצב האידיאלי ה-BMI שלך צריך להיות בערכים של 18.5-24.9. מצב של תת משקל מסוכן בדיוק כמו מצב של עודף משקל. מצב זה מגביר את הסיכוי לנזק ללב, לעצמות ולרקמות אחרות בגופך. מומלץ כי תתחיל להגביר את הצריכה הקלורית שלך, כדי לשמור על רמה בריאה של שומן בגוף.". תודה רבה כבוד הרב, צום מוצלח! תשובה: לך מיד לאכול! אסור לך לצום. לגבי הצומות האחרים בעז"ה נגיע אליהם ותשאל. אבל היום אסור לך לצום. פורים שמח"

מותר לי לצום?
דרך אגב, אסור לשקר לתלמיד ישיבה, שלא ראיתי שהוא התקשר אלי או משהו?

תשובה:

לדעתי הרב שהשיב לך כך, לא הבין את המצב. למעשה אתה בריא לגמרי וצום של יום אחד לא ישפיע עליך כלום. כמו שאדם בעל עודף משקל הואלא במצב מסוכן לטווח הקצר אלא באופן כללי צריך להוריד משקל, גם גם מי שיש לו תת משקל הוא בריא לגמרי רק צריך לפעול להעלות משקל אבל אפשר לצום רגיל.

למה לשקר? תאמר את האמת, "לא יצא לי לחזור אליך", אתה לא עובד אצל אף אחד…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *