לתרומות לחץ כאן

לקוח שביטל הזמנה, מי יספוג את הנזק?

שלום וברכה
ראשית יישר כח על האתר הנפלא.
שאלתי: גרפיקאי שעובד במגזין פרסומי היוצא אחת לתקופה, צורת העבודה היא שהגרפיקאי מקבל את פרטי הלקוחות שסגרו הזמנה, ועליו ליצור אתם קשר בקשר למודעה הדרושה להם, להמתין עד שישלחו חומר, לשלוח לאישור ולתיקונים ובמידת הצורך ליצור קשר שוב וכו' עד לגמר התהליך של אישור המודעה על ידיד הלקוח.
הגרפיקאי יצר קשר עם אחד הלקוחות, והנ"ל אמר לו שישלח לו מודעה, ובשגגה סימן הגרפיקאי את הלקוח כאילו הוא כבר אישר את המודעה.
לאחר תקופה הגרפיקאי שם לב שהלקוח לא שלח מודעה כלל, הגרפיקאי יצר קשר מיד עם הלקוח, והלה אמר לו שהוא שיש לו מודעה אך הוא ביקש להזכר מה המחיר שסוכם עמו על המודעה, ולאחר שבועיים של הלוך ושוב שבהם הוא דוקא כל הזמן אמר ששולח מודעה מוכנה ואפילו התנצל שעדין לא שלח, אבל אז הוא הודיעה שהחליט לבטל ולא בגלל המחיר, והוא ביטל את ההזמנה.
בעל המגזין טוען שעל הגרפיקאי לישא בנזק של ביטול ההזמנה, ואילו הגרפיקאי טוען א. זוהי טעות אנוש סבירה בהתחשב בכך שמדובר בלמעלה ממאה לקוחות. ב. אין דרך להוכיח שהוא בטל את ההזמנה רק בגלל הזמן שעבר, שהרי יתכן שבכל מקרה היה מתחרט (הוא הרי לא שלח כשאמרו לו מיד בהתחלה). ג. ובכלל האם באופן עקרוני העובד צריך לשאת בהפסדים של המגזין?.

תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

לא ניתן לחייב את הגרפיקאי. בפרט שגם לא ברור שבגינו נגרם הנזק.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב,
    תודה על התשובה.

    אם הרב יוכל לנמק בקצרה ממש את הטעם לפטור, או הפניה למ"מ בנושא, אשמח מאד.

    ותזכו להגדיל תורה וכו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל