לתרומות לחץ כאן

אורות וכלים לאור הקבלה

שלום כבוד הרב. שאלתי היא באמונה הלכה למעשה. אנחנו מאמינים בתורה הקדושה ויסודי האמונה. שאלתי היא כזו ונובעת מרצון לא להיכשל בהגשמה חלילה. עצמות האל אינה מושגת לאף נברא. היא טרנסצנדלית. אבל חייב בשביל לקשר ביננו לבין האל דרך לפנות אל האל ולהכיר בו. כפי שהשם מוצג בתורה "הויה". וידוע שכל דבר שמושג דרך החושים בבריאה הוא דבר נברא. זאת אומרת האם שם הויה הוא אלוהים נברא בשביל שנעבוד אותו או שהוא העצמות? תודה.

תשובה:

שלום רב

נלך בענין זה מהקל אל הכבד…

ההבנה הפשוטה היא שלא מדברים כלל על הקדוש ברוך הוא בעצמו, השמות הם כיוניים לפעולותיו ואנחנו מתייחסים אליו רק דרך פעולותיו והנהגותיו ולא נותנים שם או צורה כל שהיא אליו עצמו.

הבחינה המעמיקה יותר על פי חכמת הקבלה, מחלקת בענין זה בין כלים לאורות, וקובעת, שיש בחינה רוחנית שנקראת כלים [עשר ספירות, כתר חכמה בינה חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד מלכות] שבהם מתפשט מה שנקרא אור האין סוף. כך שההתיחסות שלנו היא אל אותו אור אין סוף המלובש בכלים אלו. ואין חסרון בכך שאנחנו מתיחסים לאותם כלים, כיון שבעולם האצילות אליו אנחנו פונים, "איהו וחיוהי וגרמוהי חד" כלומר הכלים כל כך זכים שהם נעשים כדבר אחד עם האור אין סוף. לעומת זאת התפילה לאור האין סוף המלובש בכלי הבריאה יצירה עשייה היא כבר עבודה זרה. [על פי משנת חסידים]. כך שבאור אין סוף אין לנו כל השגה ותפיסה, אבל בגלל שהוא מתלבש כביכול באותם כלים הוא בעצם מתיחס אלינו ונתפס כביכול בכלי השכל שלנו דרכם, שכן כל כלי יש לו מהות ותכלית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל