לתרומות לחץ כאן

שינוי זרם ברדיו הדולק בשבת

בס"ד:
הנני רוצה לשאול שאלה בבקשה: אדם שנדלק בביתו מקלט הרדיו והוא משמיע רעש גדול ואע"פ שלקח שמיכות כריות וכיוצ"ב עדיין הרעש נשמע. אציין שזה קרה בסלון ביתו (כי אולי ואולי אם זה קורה בחדר אפשר לנעול אותו והרעש יהיה נמוך יותר וכמעט לא ישמעו שום דבר) שאלתי: האם הוא יכול להנמיך את עוצמת המקלט ויותר מזה ע"י שינוי, או שאסור לי בכלל?
או שנאמר אופציה אחרת: שישימו כל בני הבית אטמים באוזניהם ואם אין שישימו צמר גפן או חתיכות בד באוזניהם ואם גם זה אי אפשרי שיצאו מהבית עד צאת השבת! וכאן על אופציה זו הנני שואל האם זו תשובה? או שנאמר לא זו לא תשובה כי אין להם עונג שבת ויש להם צער גדול לאנשי הבית ואז נתיר להם להנמיך בשינוי. אנא להתייחס לכל המיקרים ולענות על כל פרט ופרט ואשמח למקורות.

תשובה:

שלום רב

כל שינוי זרם חשמלי כרוך באיסור, ולדעת החזון איש זה גם איסור תורה. השינויים נעשים על ידי יצירת מעגלים חשמליים חדשים וביטול הקודמים. כך שודאי יש בכך איסור של ממש. אין צורך לשים אטמי אוזניים ומותר לשהות בבית, רק אסור להאזין בכוונה תחילה ולהנות מהשידורים משום איסור מעשה שבת. על כך שלא צריך לצאת מהבית ראה משנה ברורה בסי' רעו שלא ניתן לאסור על האדם את השהייה בביתו, ולכן אם גוי הדליק בביתו אור בשבת הוא לא צריך לצאת משם, וכך גם במקרה שלנו. על הנושא של חשמל בשבת והנוגע לענינינו ראה בהרחבה כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל