לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

הזמינה שמלה להשכרה והמידה לא תואמת

סיכמתי עם בעלת עסק להשכרת בגדי אירועים לשכור שמלה לבת שלי. לא היה לה במידה המתאימה והיא אמרה שתתפור בהתאם למידות שאתן לה ואשלם לה מחיר רגיל של השכרת בגד- 250 ש"ח. העברתי לה את מידות הילדה שנמדדו ע"י תופרת מומחית. הבגד שקיבלתי לא תאם כלל את הילדה- זה היה מאוד גדול עליה ואין כאן אפשרות של תיקונים עקב מרחק מגורים גדול- היא גרה בחיפה ואנו גרים בביתר עילית. ולכן לא נשכור ממנה את הבגד. הבגד נשאר אצל בעלת העסק בכל מקרה והיא תשכיר אותו לאנשים אחרים. כעת היא טוענת שעלי לשלם לה על הטרחה והזמן ועל הבדים שהשתמשה בהם סך 150 ש"ח בעוד שאני לא ישתמש כלל בבגד. ועוד יותר מזה שהטעות לא היתה שלי אלא שהיא תפרה את הבגד במידות יותר גדולות ממה שהעברתי לה. האם עלי לשלם לה? ואם כן איזה סכום?

תשובה:

שלום רב,

אם את לא משתמשת בשמלה, את לא חייבת לשלם דבר.

מקורות:

אם אכן המידות לא תואמות, ודאי שאין שום חיוב לשלם על עבודה שלא נהנים ממנה, כאשר הטעות היא של בעל המקצוע (גם אם הטעות מוגדרת כאונס). עיין נתיבות סי' שלה סק"ג.

במקרה זה, גם אם המידות תואמות, אלא שמשום מה הלקוחה לא מרוצה, אין שום חיוב. מאחר וכל החיוב במקרה שהזמין וחזר בו הוא מדינא דגרמי ורק במקרה שהעבודה תלך לטמיון ולא כאשר ניתן למכור או להשכיר לאחרים. עיין שו"ע חו"מ סי' שלג סעיף ח.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל