לתרומות לחץ כאן

כהן גרוש שנכנס לבית גרושתו לסעוד עם ילדיו

שאלה:

האם מותר לכהן שהתגרש מאשתו לבוא אליה הביתה לראות את ילדיו ולסעוד איתן כשגרושתו בבית?

תשובה:

שלום רב,

כל עוד גרושתו נמצאת שם ונוכחת במפגש אסור. בין לדעת הספרדים ובין לדעת האשכנזים. במקרה כזה שבני הזוג שהתגרשו אסור להם לחזור אחד לשני כמו במקרה הנוכחי, אסור להם להפגש ולשוחח ביחד. אלא אם כן מדובר על מילה פה ושם ולא יותר. וראה במקורות.

מקורות:

מבואר בגמרא בכתובות כח,א שאסור להם לבוא ולדון ביחד בבית הדין למרות שיש שם אנשים נוספים הנוכחים במקום. אמנם, מילה פה ושם יתכן שאפשר כפי שמבואר בתרומת הדשן סי' רמג:

“ראובן שגירש את אשתו ונשאה שמעון בעיר אחת קטנה שאין יהודים אחרים דרים שם רק אילו שניהם ובתיהם רחוקים זה מזה, והרבה פעמים כשיש להם עסק ביחד נכנס ראובן לבית שמעון ושהה שם שעה אחת או שתים כפי רצונו שרי ליה למעבד הכי או לאו?… ובתוך התשובה כתב: “מה שרגיל ראובן ליכנס לביתו של שמעון בשביל עסקיו ושהה שם ב’ או ג’ שעות, נראה דאין קפידא דלא אשכחן שאסרו חכמים אלא בדירה של קביעות או שהן מתעסקים ביחד האיש וגרושתו שדנין זה עם זה או באיזה עסק, אבל בכה”ג בנ”ד לא” כלומר, כניסה לבית גרושתו (או להיפך) אסור רק אם הם גרים כך בקביעות, אבל באקראי מותר. וכך כתב שם הגט פשוט. אולם התרומת הדשן, דקדק בלשונו. שהרי בגמרא מבואר שאסור להם אפילו לדון ביחד בבית הדין, למרות שודאי גם ישנם אנשים נוספים בביה”ד, ובכל זאת גם זה כתוב שאסור. לכן דקדק התרומת הדשן: דלא אשכחן שאסרו חכמים….או שהן מתעסקים ביחד האיש וגרושתו שדנין זה עם זה או באיזה עסק”. כלומר, לשבת ולשוחח או להתעסק זה עם זה אפילו באקראי אסור.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. חס ושלום. כהן לעולם אינו יכול לחזור לגרושתו.
    גרוש שאינו כהן יכול לחזור לגרושתו מיד ואין צורך להמתין שלשה חודשים. (רק אם היא התחתנה עם מישהו אחר אסור להם לחזור).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל