לתרומות לחץ כאן

גזרת הפשר על דבר שלא יגיע לידי בישול

בס"ד
שלום רב
האם גזירת הפשר (לא לחמם דבר מאכל היכן שיכול להתחמם ל'חום יד סולדת' אם יושאר שם זמן רב, אפילו אם בכוונתו לפנותו משם לפני כן) חלה גם על מאכל שלא נאכל כמות שהוא חי?
השאלה על רקע ניסיון ליישב בהבנה יחד את: ('ארחות שבת', א, יח') ו(השש"כ מהדורת ה'תש"ע, א' הערה לה') .
תודה רבה ותבורכו
ושבוע טוב

תשובה:

שלום רב

כוונת הגרש"ז אויערבך היא שגזירת הפשר קיימת רק בדבר שיכול להגיע למצב של בישול, דבר שלא יכול להגיע למצב בו הוא נעשה ראוי אפילו למאכל בן דרוסאי, אף שהוא יכול להגיע ליד סולדת אין בו גזירת הפשר, כי לעולם הוא לא יתבשל וממילא החשש לא קיים. היסוד של גזירת הפשר הוא החשש שאם תשכח שם את המאכל הוא יתבשל, ובמים הבישול זה יד סולדת, אבל בתפוח אדמה שישאר קשה בדיוק באותה מידה, אין טעם לגזירת הפשר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל