לתרומות לחץ כאן

חיוב הודעת מצוות למועמד לגיור

שלום. רק להכריע ולהבין תדין. כאשר עשיתי גיור לחומרא אז הרב שאל אותי קצת מיצוות. ושאל אותי תיודע מה זה מעשר וידעתי בכללי. אבל לו תדין להלכה והוא אמר לי תילמד לאחר והסכמתי ודאי שאני ילמד אבל לו יצע לי לילמוד את זה רק בימים האחרונים מיכוון שברח לי קצת. ולמדתי דברים אחרים. ובאותו היום של הגיור גם למדתי מיזה קצת חשבתי שזה רק אים הפירות. ורק לאחרונה אני מתחיל לילמוד דין זה היטב. זה בעייתי? ולהבין בכללי מאז שהגר טבל אים כוונה אמיתית לקיים המיצוות זהוא לאחר הוא כבר יהודי? ואין לו דרך חזרה לו משנה מה יעשה? זו הכוונה? רק להבין זה יוריד לי הרבה שאלות. הודה אים תענו לי תשובה ברורה

תשובה:

שלום רב

אין כל חיוב לגר לדעת בשעת הגיור את המצוות, אדרבה יש מחלוקת אחרונים ידועה אם מותר לו ללמוד תורה לפני הגיור, שהרי אסור ללמד תורה לגוי… הכל תלוי בכוונה, ברגע שהוא יודע שהיהדות יש בה מצוות מחייבות והוא מקבל על עצמו לקיים את המצוות, גם אם מיד לאחר שיצא מהמקווה התחרט ולא למד ולא קיים, הגיור קיים ואינו יכול להתבטל לעולם.

מקורות:

על לימוד תורה עם מועמד לגיור ראה כאן. על כך שהודעת המצוות [אפילו מקצתן] אינה מעכבת, ראה שו"ת חמדת שלמה סי' כט. הסיבה שהרב דיבר איתך על מעשרות, משום שכך נהגו שבכלל הודעת מעט מצוות קלות וחמורות מדברים על מעשרות כמבואר ביבמות מז ב, אבל כאמור זה לא מעכב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל