הרמבם כותב: "המתעטף בטליתו, וקיפלה מכאן ומכאן בידו או על כתפו–אם נתכוון לקבץ כנפיו, כדי שלא ייקרעו או שלא יתלכלכו–אסור; ואם קיבצן להתנאות בהן, כמנהג אנשי המקום במלבושן–מותר. היוצא בטלית מקופלת ומונחת על כתפו, חייב". אבל הרי ידוע שהמנהג לצאת בשבת בטלית מקופלת על כתפו. איך ניתן ליישב?
תשובה:
שלום רב
ברור שטלית מקופלת גם אם היא מונחת על הכתף היא משאוי ואסור לעשות זאת בשבת במקום שאין שם עירוב. דבריך כנראה אמורים במקום שיש עירוב כשר, כמו ברוב ערי ישראל, או שיוצאים בזה דרך מלבוש כמו צעיף וכדומה.