לתרומות לחץ כאן

טקס בר מצווה באיחור

הבן שלי בן 13 וחצי עוד מעט. הוא נולד ב ו בשבט. הוא עלה לתורה בשבת ואחכ היתה סעודה בבית עם עשרה גברים. ביום שני הניח תפילין בבית הכנסת ואחכ הלכנו הביתה והיתה שם ארוחת בוקר אך לא היו עשרה גברים בסעודה זאת. וזהו אז הוא לא רצה טקס באולם או משהו כזה.
מספר שאלות האם זה שלא היתה סעודה באותו היום האם זה נחשב?
דבר נוסף עכשיו הוא מתחיל להצטער שלא עשה טקס בכותל או באולם מפני שאחריו היו הרבה חברים שעשו ועכשיו הוא מתחיל להצטער.
שאלתי היא אם אני יכולה עכשיו לעשות לו טיול בר מצווה לירושלים עם המשפחה והדודים והנחת תפילין בכותל ואחכ תהיה סעודה במסעדה ודרשה שלו. שאלתי היא האם זה כבר מאוחר. והאם זה ייחשב לסעודת מצוה למרות שעבר את גיל 13 ומניח לא ביום ההולדת שלו. ואם זה יהיה במקום הסעודה שהיתה אז עם פחות מ 10 גברים.
אשמח לתשובה.

תשובה:

שלום רב

אפשר בהחלט לערוך לו טקס כזה גם עכשיו, ואם יאמר דברי תורה בסעודה זו תחשב סעודת מצוה [בר מצוה בזמנה היא סעודת מצוה בכל מקרה, אבל שלא בזמנה – רק כשהחתן דורש].

אבל הכי חשוב ומאוד כדאי לעודד אותו בענין! להניח תפילין בכל יום ויום, בלי להפסיד אף יום אחד כל ימי חייו [לא כולל שבתות וחגים כמובן], הקשר לבורא עולם הוא עצום, והנחת תפילין אינה דבר קשה, יהוים בכל הדורות מסרו נפש ממש על קיום מצוה זו.לא יאומן מה עשו יהודים בשואה כדי להשיג תפילין, ואנחנו שיכולים לעשות זאת בנקל, נפעל כיהודים גאים ולא נפסיד את צינור הקשר הזה לבורא עולמים!

מזל טוב ורוב נחת!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה המהירה. משהו אחד לא הבנתי. כתבת בר מצוה בזמנה היא סעודת מצוה בכל מקרה. למרות שבסעודה עצמה לא נכחו 10 גברים?
    אנחנו מעודדים אותו להניח תפילין בכל יום גם בימים של חופשים מבית הספר. הוא לומד בבית ספר דתי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל