לתרומות לחץ כאן

טבילת גיורת בפני בית דין

שלום כבוד הרבנים

רציתי לשאול אתכם לגבי מה שאמר הרמב"ם בהלכות איסורי ביאה פרק יג שאם גוי טובל לשם גירות בפני שלושה הדיוטות עלתה לו הטבילה והוא נעשה יהודי השאלה היא האם זה נכון גם לגבי גויה שהרי אסור להסתכל על אישה ואיך שלושת העדים יסתכלו עליה בזמן שהיא טובלת במקווה והרי אסור להסתכל על אישה או שאולי מספיק שהיא תעיד בפניהם שהיא טובלת עכשיו לשם גירות והיא תטבול או שתטבול בפניהם כמו שנאמר בהלכות איסורי ביאה פרק יד בהלכה ו

תשובה:

שלום רב

גם גיורת צריכה לטבול בפני בית דין. על אופן קיום הטבילה נחלקו הדעות, המנהג המקובל הוא שהגיורת טובלת ומניחה עליה מחצלת גדולה שצפה על המים ובה חור להוצאת הראש, כך שהדיינים רואים רק את ראשה והיא טובלת בפניהם ומיד הם מסתובבים ויוצאים. אחרים הציעו שתלבש בגד רחב רפוי לגמרי שאינו מהווה חציצה בטבילה ותטבול בבגד זה, אולם למעשה יש שפקפקו על עצה זו כיון שהמנהג הוא להסיר גם דברים רפויים בטבילה כדי שלא יבואו לטבול בדברים הדוקים שמהווים חציצה של ממש. יש ראשונים שסברו שבענין זה די בעדות שמיעה, והיינו שהדיינים יהיו בחדר הסמוך לטבילה וישמעו את פיכפוך המים, אבחל אין הלכה כדבריהם.

מקורות:

ראה הרמב"ם הנ"ל, בפניהם שם הכוונה בפני הדיינים לא בפני הנשים! וראה תוס' יבמות מה ב, שו"ת מהר"י אסאד יו"ד סי' רג, יביע אומר ח"א סי' יט,אגרות משה יו"ד ח"ג סי' קיב, נהר מצרים הל' גרים, ס' האשכול סי' סג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל