לתרומות לחץ כאן

דיני שילוח הקן

בניתי שובך קטן ותליתי אותו בגינה ע"מ לזכות במצוות שילוח הקן.כמה שאלות:
א.אני גר ביחידת דיור של חמותי(ללא דמי שכירות) והגינה משותפת לי ולה.האם אני יכול לבקש ממנה שתמנה אותי שליח להפקיר את השובך ע"מ שאזכה במצווה?
ב.האם עלי לבקש מחמותי או מבעלה(אינו חמי)?אני שואל מכיוון שהיא רשומה בטאבו וגם בהסכם נישואיהם חתמו שהדירה תהיה שלה אך אני יודע שלפי דין תורה הבעל יורש הכל.
ג.מתי הזמן הכי טוב להגביה,ישר עם הטלת הביציים או שעדיף לחכות לזמן הגוזלים?(הבנתי שאם לא יצא מהביצים גוזלים אז לא קיימתי את המצווה,אז אולי עדיף לחכות לגוזלים)וכמובן בלילה.
ד.מדברי הזוהר הוכיחו שצריך לקחת את הביציים\גוזלים.מה יש לי לעשות איתם?!אפשר לזרוק אותם?ה.איך מפקירים את השובך? פשוט אומרים בפני 3(שלא יהיו מבני המשפחה) "הריני מפקיר את השובך" וזה מספיק?

תשובה:

שלום רב

א. אם השובך פרטי שלך נראה שמספיק שתפקיר אתה את השובך, אבל אם דעתך היתה שיהיה משותף לכולם תבקש רשות משניהם, כיון ששניהם מן הסתם שותפים בבית.

ב. אפשר וכדאי להגביה מיד לאחר הטלת הביצים, אין צורך לחכות לבנים, ומומלץ לעשות זאת כמה שיותר מהר, כיון שברגע שמתחיל להתרקם בתוכן גוזל, צריך כבר לחכות לבקיעת הגוזלים. אכן בלילה.

ג. את הביצים אפשר לזרוק ואפשר להחזיר לקן, אולי תמשיך לדגור עליהן [נדיר].

ד. אכן יש לומר בפני שלושה [מידידיך, שלא ירצו לזכות בשובך…] הריני מפקיר את השובך.

בהצלחה רבה ותזכה למצוות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כמה זמן מרגע הטלת הביצים נרקם הגוזל?
    לפי תשובתך,כבוד הרב,צריך כל יום לבדוק אם הוטלו ביצים ע"מ לזכות במצווה ולהקדים את ההתרקמות.

  2. עדיף לבדוק, אבל זה לוקח בדרך כלל יומים שלושה. כמו כן, כאשר אתה לא יודע, ניתן לראות זאת על צבעה של הביצה, אם היא לבנה או אפילו שקופה מעט כנגד האור, אין בה התרקמות, ואם יש בה נימי דם או שנעשתה אפורה וכהה כנראה כבר התרקם בה גוזל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל